۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۴۲
کد خبر: 82834510
T T
۰ نفر
داوطلبان هلال احمر نماد ایثار و فداكاری در جامعه هستند

قزوین-ایرنا-استاندار قزوین گفت: داوطلبان جمعیت هلال احمر با تلاش خالصانه و بدون چشمداشت برای نجات جان انسان ها از نمادهای ایثار و فداكاری در جامعه به شمار می روند.

به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در همایش تجلیل از بشردوستان اهل هلال در مناطق زلزله زده كرمانشاه، تسكین آلام بشری را از اهداف مهم جمعیت بشردوست هلال احمر عنوان كرد و افزود: بشر در طول تاریخ با انواع و اقسام حوادث و بحران هایی چون زلزله و سیل مواجه بوده و اگر تلاش ها و خدمات دستگاه های امدادرسان نبود شاید انسان ها در بیرون آمدن از اینگونه حوادث ناكام می ماندند.
وی با قدردانی داوطلبان جمعیت هلال احمر، اضافه كرد: داوطلبی و تحمل رنج ها و مشقت های این حرفه انتخاب داوطلبان هلال احمر بوده و این افراد با وجدان كاری بالا به طور قطع نتیجه این كار خود را دریافت خواهند كرد.
زاهدی ادامه داد: در برف و كولاك اخیر كه به انسداد تمام جاده های استان قزوین انجامید، جمعیت هلال احمر همراه با سایر دستگاه های خدمات رسان از جمله راهداری به خوبی در امدادرسانی به مسافران گرفتار ظاهر شد.
وی همچنین گفت: جمعیت هلال احمر استان قزوین در مدیریت بحران هایی چون برف و كولاك و همچنین كمك رسانی به زلزله زدگان كرمانشاه به شایستگی عمل كرده است.
حسن آصفی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز در ادامه این مراسم با قدردانی از خدمات اعضای داوطلب و امدادگر این جمعیت در امدادرسانی به مردم زلزله زده كرمانشاه، گفت:هلال احمر قزوین از همان ساعات ابتدایی زلزله با اعزام نیروهای امدادگر و داوطلب به مناطق زلزله زده غرب كشور و همچنین جمع آوری و بسته بندی و ارسال كمك های مردمی، خدمات خود را در حمایت و پشتیبانی از حادثه دیدگان آغاز كرد و سپس نیز تیم های حمایت روان خود را به این مناطق اعزام كرد كه همچنان نیز خدمات آنها ادامه دارد.
در این مراسم به پاس خدمات 400 تن از داوطلبان،امدادگران و خیرانی كه در زلزله كرمانشاه یاری كردند از جمعی از امدادگران تجلیل می شود.
در پایان این مراسم همچنین زاهدی، استاندار قزوین داوطلب افتخاری جمعیت هلال احمر استان شد.
جمعیت هلال احمر استان قزوین دارای 25 هزار عضو فعال و 2 هزار امدادگر است.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار: رضا اولادی