۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۵۵
کد خبر: 82836010
T T
۰ نفر
امام جمعه شهركرد:زندگي بايد براساس سبك قرآني باشد

شهركرد- ايرنا-نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد تاكيد كرد:بيش از گذشته قرآن بايد در زندگي افراد اثرگذار باشد و سبك زندگي افراد بايد قرآني باشد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام محمد علي نكونام روز يكشنبه در نخستين يادواره شهداي قرآني چهارمحال و بختياري با عنوان ' سوره هاي سرخ' افزود:اينكه قرآن در زندگي افراد بايد اثرگذار باشد پيام شهداي قرآني به جامعه است.
وي تصريح كرد:شهداي در زندگي خود راه قرآن را تداوم بخشيدند و اينكه قرآن در زندگي افراد اثرگذار باشد باعث تقويت جامعه مي شود.
نكونام اظهار كرد:محتواي پيام شهدا و قرآن تاكيد بر سبك زندگي اسلامي و قرآني است كه اين موجب با نشاط شدن جامعه مي شود.
به گفته وي،قرآن زنده ترين و گويا ترين كتاب است كه بالاترين مجعزه است و عمل به دستورات قرآن باعث رستگاري انسان مي شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري نيز گفت:شهداي قرآني بهترين الگوي رفتاري براي نسل جوان است.
جواد كارگردان دهكردي در اين يادواره افزود:توليد محتواي بر اساس آموزه هاي قرآني يكي از مهمترين رويكردهاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري برپايي هفته قرآن و عترت در استان را يكي از برنامه هاي مهم وزارتخانه در اين استان دانست و گفت:اين هفته با تاكيد بر ترويج و توسعه مفاهيم قرآني در جامعه برگزار شد.
به گفته وي،همزمان با برگزاري هفته قرآن و عترت چهارمحال و بختياري 9 جشنواره فرهنگي و هنري در سطح استان با محوريت برنامه هاي قرآني برگزار شد.
وي گفت: اين جشنواره ها در بخش هنرهاي تجسمي، سينما و فيلم، تئاتر صحنه اي و خياباني، شعر و داستان، علمي و پژوهشي شامل تاليف كتاب و پايان نامه، رسانه هاي مكتوب و آنلاين، صنايع دستي و نغمه هاي قرآني و ديني از بيست و چهارم تا سي ام بهمن ماه اجرا شد.
كارگران يادآور شد: اين برنامه ها با هدف ايجاد فضاي قرآني در سطح استان، توليد آثار هنري با موضوع قرآن و عترت، شناسايي استعدادهاي هنري و قرآني استان، استفاده از زبان هنر براي ترويج مفاهيم قرآن و معارف عترت و معرفي آثاري با قابليت معناگري مفاهيم و دستورات قرآن و عترت اجرا شد.
به گزارش ايرنا، هفته قرآن و عترت يكي از برنامه هاي فرهنگي و هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در سطح كشور است كه به منظور ترويج و توسعه فعاليت هاي قرآني با بهره گيري از ظرفيت هاي فرهنگي و هنري برگزار مي شود.
چهارمحال و بختياري در طول هشت سال دفاع مقدس دو هزار و 400شهيد را تقديم انقلاب اسلامي ايران كرد كه تعدادي از اين شهدا در بخش هاي مختلف قرآني فعاليت داشتند.
چهارمحال و بختياري هفدهمين استاني است كه اين جشنواره را برگزار مي شود.
اكنون 59 موسسه قرآني در چهارمحال و بختياري فعال است كه 21 موسسه زير نظر اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و 38 موسسه زير نظر سازمان تبليغات اسلامي استان فعاليت دارد.
خبرنگار و انتشار دهنده: محمود رئيسي
2097