۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۲۰
کد خبر: 82836280
T T
۰ نفر
انقلاب اسلامی با جامعه انقلابی زنده می ماند

اهواز - ایرنا - رییس سازمان بسیج مستضعفین كشور گفت: انقلاب اسلامی زنده نمی ماند مگر این كه جامعه انقلابی باشد و در غیر این صورت باید فاتحه انقلاب را بخوانیم.

به گزارش ایرنا سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور روز یكشنبه در یادواره سردار مرتضی حسین پور شهید شاخص عشایری و 10 هزار شهید جامعه عشایری كشور در سالن امام خامنه ای مجتمع فجر اهواز اظهار كرد: در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام بدون هیچ چشم داشت مادی، جانانه در مقابل دشمن بعث ایستادگی كردند و پرپر شدند.
وی ولایت را عنصر اصلی كلام شهدای دوران دفاع مقدس برشمرد و گفت: تنها هدف رزمندگان دوران دفاع مقدس دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) و ولایت ببود.
وی افزود: برای اثربخشی یادواره شهدا باید همواره از ولایت بگوییم،همانگونه كه رزمندگان ما در آن دوران تمام سختی های طاقت فرسا را به جان خریدند و از اسلام و ولایت دفاع كردند.
وی بیان كرد: دلدادگان به مكتب اهل بیت(ع) در طول تاریخ كم نبوده و هرجایی كه اقتضا كرد حامیان ولایت قیام كردند.
سرتیپ پاسدار غیب پرور ادامه داد: امام خمینی(ره) باعث مجد و عظمت اسلام شد و انقلاب اسلامی بار دیگر پس از قرن های متمادی انوار درخشندگی دین را به دل های مستعد انسان های تشنه در نقاط مختلف عالم رساند.
وی با بیان اینكه انسان مومن و ولایتمدار هیچ هراسی از دشمن ندارد، گفت: در مقابل این كار با عظمت، دشمن نیز بیكار ننشسته چرا كه دشمن تحمل و درك نام قرآن، نام زهرا(س) و اسلام و حسین(ع) و علی(ع) را ندارد چرا كه می داند مردمانی كه پای امام خود ایستادگی كنند، شجاع ترین انسان های روی كره خاكی هستند.
رییس سازمان بسیج مستضعفین كشور ادامه داد: كلام انقلاب اسلامی اعتلای دین خداوند است و خوشا به سعادت شهیدان كه در بهترین مسیر الهی جان دادند.
وی بیان كرد: فرزندان شهدا مسیر خود را به خوبی انتخاب كردند و چیزی كه امروز به عنوان تكریم از شهدا برگزار می شود در مقابل مقام معنوی آنها كمترین كار است.
سرتیپ پاسدارغیب پرور گفت: انقلاب اسلامی به دست امام خمینی(ره) و مردم بصیر، انقلابی میهن اسلامی به پیروزی رسید و یكی از نكات جالب توجه، حضور چشمگیر تمامی اقوام در این انقلاب است.
وی نقش اقوام ایرانی در بقای انقلاب را بی بدیل دانست و اظهاركرد:در دوران دفاع مقدس جامعه عشایری كشور 10 هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی كرد و در سال های اخیر نیز در دفاع از حرم اهل بیت(ع) جامعه عشایری 10 شهید مدافع حرم را تقدیم اسلام كرد.
رییس سازمان بسیج مستضعفین كشور گفت: زمانی كه جنگ هشت ساله به ما تحمیل شد تنها صدام حقیر نبود كه در مقابل این انقلاب بزرگ عرض اندام كرد بلكه او به پشتوانه حامیان جنایتكار غربی خود وارد جنگ شد.
وی افزود: پس از جنگ اول خلیج فارس در سال 1990 میلادی زمانی كه بین كشورهای غربی اختلاف ایجاد شد خودشان دست یكدیگر را رو كردند و گفتند كه در دوران جنگ هشت ساله ایران و عراق 52 كشور مستقیم و غیر مستقیم صدام را حمایت می كردند.
سرتیپ پاسدار غیب پرور گفت: دشمنان پس از دوران دفاع مقدس نیز دست از سر ما برنداشتند و در سال 1378 بار دیگر دست به توطئه زدند و پس از آن با فتنه 1388پیش آمدند و در ماه های اخیر نیز به نوعی دست به فتنه دیگری زدند.
وی اظهاركرد:دشمن می خواهد دین، اعتماد، اعتقاد و قرآن ما را بگیرد اما این همه شهید در این راه تقدیم اسلام كردیم كه این ارزش ها را حفظ كنیم.
رییس سازمان بسیج مستضعفین كشور گفت: امروزه قوم بختیاری دلیر و عرب های شجاع و باغیرت این سرزمین به شهیدان افتخار كرده و همواره در صحنه های مهم انقلاب اسلامی ایستاده و بر این ایستادگی نیز افتخار می كنند.

** وحدت اقوام ایرانی سند پیروزی و پشتوانه انقلاب است
نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز گفت: وحدت و یكپارچگی اقوام عرب و بختیاری در كنار سایر اقوام ایرانی سند پیروزی و پشتوانه انقلاب و عزای بزرگی برای دشمنان ایران اسلامی است.
به گزارش ایرنا آیت ا... سید محمد علی موسوی جزایری اظهار كرد: شهید حسن پور شهید شاخص عشایری كشور برای اقوام مختلف خوزستان افتخار بزرگی است.
وی افزود: با توجه به پیوند مقدسی كه میان اقوام خوزستانی ایجاد شده در تمامی صحنه های مختلف انقلابی و حماسی شاهد حضور گسترده این اقوام در كنار یكدیگر هستیم.
نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: شهید مرتضی حسین پور این سردار عالی قدر اسلام در جنگ تحمیلی نقش برجسته ای داشت و با وجود حمله شیمیایی دشمن در حلبچه یك گام عقب نكشید و در مقابل دشمن ایستادگی كرد.
وی بیان كرد: امروز نه تنها خوزستان بلكه ایران اسلامی به این شهید نمونه شاخص افتخار كرده و ما نیز به وحدت اقوام در خوزستان افتخار می كنیم.
آیت ا... موسوی جزایری گفت: اقوام عرب و بختیاری اكنون مانند سال های دور در كنار یكدیگر در مقابل دشمن ایستادگی كرده و هم اكنون نیز به بركت انقلاب اسلامی، پشتوانه ولایت و نظام هستند كه این وحدت لرزه بر پیكره دشمنان می اندازد.
یادواره سردار مرتضی حسین پور شهید شاخص عشایری و 10 هزار شهید جامعه عشایری كشور روز یكشنبه با حضور سرتیپ غلامحسین غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین، سردار صیف مسئول سازمان بسیج عشایری كشور، و جمعی از مسئولان استانی در اهواز برگزار شد.
دراین آیین ضمن تقدیر از خانواده چند شهید و مرثیه سرایی صادق آهنگران، از كتاب مشتاق لقای خدا، زندگی نامه و خاطرات سردار شهید مرتضی حسین پور شهید شاخص عشایری كشور رونمایی شد.
سردار شهید مرتضی حسین پور اهل روستای قاسم آباد شهرستان اندیكا در شمال خوزستان بود
كه در چندین عملیات دوران دفاع مقدس شركت داشت و از مسئولیت های وی قائم مقامی گردان سلمان بود كه در ارتفاعات رشن در منطقه عمومی حلبچه عراق به شهادت رسید.
7152 / 6037