۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۹:۰۲
کد خبر: 82836496
T T
۰ نفر
مديريت بحران آب، نيازمند تدوين برنامه اي جامع و فراگير است

شيراز- ايرنا- استاندار فارس، با اشاره به نگراني هاي جدي در حوزه آب و كاهش 80 درصدي بارش ها در فارس در مقايسه با سال 95 گفت: مديريت بحران آب نيازمند تدوين برنامه اي جامع و فراگير با همكاري مشترك سازمان ها و نهادهاي ذي ربط است.

به گزارش ايرنا اسماعيل تبادار، يكشنبه در نشست ستاد احيا تالاب هاي استان فارس در شيراز افزود: نگراني و تنگناها در حوزه آب در ابعاد مختلف از جمله كشاورزي، زيست محيطي، تالاب ها و حتي تامين آب آشاميدني مردم وجود دارد و اين مهم بيانگر اين است كه براي عبور از اين بحران به برنامه ريزي، مديريت دقيق و جامع در اين حوزه نياز داريم.
وي ادامه داد: اين برنامه جامع بايد شامل ارايه سياست ها و راهكارهاي مناسب براي استفاده بهينه از منابع آب در حوزه كشاورزي، صنعت و معدن باشد و همچنين به موضوع صرفه جويي، برنامه ريزي مناسب براي جيره بندي آب، بهره گيري از توان سازمان هاي مردم نهاد و فعاليت هاي مردمي و احيا تالاب ها به خوبي بپردازد.
استاندار فارس بيان داشت: اين برنامه جامع و سند مشترك بايد با همكاري سازمان هاي ذي ربط همچون جهاد كشاورزي، آب منطقه اي، محيط زيست و منابع طبيعي تدوين شود و بي شك حاصل آن دستيابي به راهكارها، اقدامات و برنامه هاي مالي مشترك در اين زمينه است.
تبادار، افزود: براي برون رفت از بحران آب در استان فارس مي توان از توان علمي دانشگاه شيراز نيز بهره گرفت و اميدواريم كه با تدوين اين سند مشترك و همكاري اين مركز علمي، راهكارهاي مناسب عبور از اين بحران در فارس عملياتي و اجرايي شود.
6122 /6118