۳۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۲۸
کد خبر: 82837705
T T
۰ نفر
سهم خراسان شمالي از اعتبارات اشتغال پايدار3750 ميليارد ريال است

بجنورد- ايرنا- معاون توسعه روستايي ومناطق محروم كشور گفت: سهم خراسان شمالي در توسعه ايجاد اشتغال پايدار مناطق روستايي و عشايري سه هزار و 750ميليارد ريال است.

به گزارش ايرنا سيد ابوالفضل رضوي دوشنبه در همايش توسعه اشتغال پايدار روستايي در خراسان شمالي با بيان اينكه دهياران سرشاخه توسعه عمران روستايي هستند، گفت: تمامي دهياران بيمه مي شوند.
وي توسعه را امري برنامه اي، منظم و هدف دار عنوان كرد و گفت: هدف توسعه بهبود كمي و كيفي زندگي افراد اجتماع است، اگر اين امر را باور داشته باشيم پس بايد مسير راهي كه انتخاب مي كنيم بر اين مبنا باشد.
رضوي با بيان اينكه توسعه نيازمند ابزار است، ادامه داد: ابزار دست يابي به توسعه پايدار انسان است و علاوه بر آن، مانع رسيدن به اين امر مهم نيز انسان است.
معاون توسعه روستايي ومناطق محروم كشور گفت: از سال 1338 تا 1394 سه هزار و 60 ميليارد دلار منابع ارزي در كشور بوده و علاوه بر آن 489 ميليارد دلار نيز از منابع خارجي آمده است اين درحالي است كه كره جنوبي يك پنجم اين منابع را داشته ولي از لحاظ پيشرفت قابل قياس با كشورمان نيست.
وي با اشاره به تعداد دانشگاه هاي موجود در ايران گفت: كشورمان با 81 ميليون نفر جمعيت داراي دو هزار و 649 دانشگاه است اما كشور چين با جمعيت 19 برابري نسبت به ايران داراي دو هزار و 481 دانشگاه و هند با جمعيت 17 برابري نسبت به ايران داراي يك هزار و 620 دانشگاه است.
وي اظهار كرد: اما آيا درآمدي كه كشور هند بابت برنامه نويسي نرم افزار دارد قابل مقايسه با درآمد كل ايران است، اما چرا كشورمان نتوانسته چنين درآمدي را كسب كند.
رضوي نبود آموزش را از ضعف بزرگ نظام آموزشي در كشور عنوان كرد و گفت: بايد زمينه مشاركت مردم را در ابعاد اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي مانند مشاركت آنها در زمينه سياسي فراهم كنيم.
وي از دهياران روستاها درخواست كرد تا روستاييان را در خصوص اعطاي تسهيلات مشاغل روستايي كه كارمزد 6 تا 8 درصد به آن ها پرداخت مي شود آگاه كنند.
اخبار خراسان شمالي را در كانال تلگرامي اخبار ايرنا خراسان شمالي به نشاني 🆔 @IRNABOJNURD پيگيري كنيد.
ع/ 6042