۳۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۹:۱۵
کد خبر: 82837760
T T
۰ نفر
گمرك با سامانه جامع امور گمركي وارد واحدهاي توليدي شده است

يزد - ايرنا - مديركل جديد گمركات استان يزد گفت: راه اندازي سامانه جامع امور گمركي يكي از طرح هاي گمرك براي تسهيل تجارت است كه در دولت تدبير و اميد اجرايي شده و به وسيله آن وارد خانه هاي مردم و واحدهاي توليدي شده است.

به گزارش ايرنا ، محمدحسين سلماني روز دوشنبه در آيين تكريم و معارفه مديران كل پيشين و جديد گمركات يزد با مروري بر عملكرد اين گمرك از ابتداي تاسيس تاكنون از همه مديراني كه در گمرك يزد خدمت و فعاليت داشته اند، تقدير و تشكر كرد.
وي در ادامه با اشاره به طرح هاي متعدد گمرك براي تسهيل تجارت و حمايت از توليد، اظهارداشت: ارزيابي در محل و اجراي بسته هاي حمايت از توليد از جمله اقدامات گمركات يزد براي تسهيل تجارت و حمايت از توليد است.
سلماني افزود: با راه اندازي سامانه جامع امور گمركي عملا تمام مراحل صادرات واحدهاي توليدي در مسير سبز و زرد به خود آن ها واگذار شده است و حدود نيمي از عمليات سامانه اي كالاهاي صادراتي مسير قرمز توسط واحد توليدي انجام مي شود.
وي تصريح كرد: گمرك از يك سو بايد وظيفه كنترل را انجام دهد و در حفظ حقوق دولت و بخش خصوصي بكوشد و از سويي ديگر بايد سرعت تشريفات گمركي را افزايش دهد كه اين مهم با راه اندازي سامانه جامع امور گمركي تا حدود بسياري انجام شده است .
سلماني در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به دستگاه هاي همجوار گمرك، اظهار داشت: گمرك استان يزد تعامل خوبي با ساير دستگاه ها و بخش خصوصي دارد و تاكنون چالش خاصي در اين زمينه وجود نداشته است.
مديركل گمركات يزد در پايان تاكيد كرد: من با همه توان و با ديد مثبت و باز در خدمت توليد، صادرات و صنعت استان هستم.

** صادرات استان يزد در سال جاري 12 درصد رشد داشت
مديركل سابق گمركات استان يزد نيز در اين مراسم با ارائه گزارشي از عملكرد 11ماهه گمركات استان يزد گفت: در 11 ماهه گذشته يك ميليارد و 861 ميليون و 142 هزار و 868 كيلوگرم كالا به ارزش 468 ميليون و 741 هزار و 421 دلار از گمركات يزد به خارج كشور صادر شده كه در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن 12 و از نظر ارزش 11 درصد رشد داشته است.
مهرداد پيرحياتي با اشاره به پيشرفت فيزيكي 70 درصدي ساختمان گمركات يزد اظهار كرد: در اين مدت به رغم كمبود شديد نيرو و اعتبار اقدامات خوبي در جهت افزايش سطح گمركات يزد انجام شده است.
در پايان اين مراسم محمد حسين سلماني به عنوان مديركل جديد گمركات يزد معرفي و از خدمات مهرداد پيرحياتي مديركل سابق با اهداي لوح سپاس تقدير شد.
محمدحسين سلماني پيش از اين معاون فني گمركات يزد بوده است.
استان يزد با يك ميليون و 138 هزار نفر جمعيت چهارمين استان صنعتي و با 54درصد توليد كاشي به عنوان مهمترين محصول صادراتي استان و سراميك كشور نخستين و بزرگترين توليد كننده اين صنعت در ايران و نهمين توليد كننده اين صنعت در جهان محسوب مي شود.
1968/ 6197
@irnayazdd