۴ اسفند ۱۳۹۶، ۷:۵۷
کد خبر: 82840776
T T
۰ نفر
خيرآبادي: برنامه مفصلي براي كشتي فرنگي زير 23 سال ايران دارم

تهران - ايرنا - سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي زير 23 سال ايران،گفت: برنامه مفصلي را براي اين رده سني تدوين كرده و اساسنامه مسابقات را نيز نوشته ام كه درصورت تاييد، اقدامات خوبي براي فرنگي كاران اين رده انجام خواهيم داد.

«جمشيد خيرآبادي» در گفت و گو با خبرنگار ايرنا،افزود: تمام فرنگي كاران اين رده سني كه بين 20 تا 23 سال هستند و بخصوص چهره هاي شاخص و زبده را شناسايي كرده و شناخت كاملي از آنها دارم و اجراي برنامه تدوين شده منجر به حركت نهايي و رو به رشد در اين رده سني خواهد شد تا بتوانند در آينده در خدمت تيم ملي بزرگسالان در مسابقات جهاني و المپيك باشند.
خيرآبادي با اشاره به اعزام هفت فرنگي كار به رقابت هاي بين المللي كشتي آزاد و فرنگي جام كشتي گيران و مربيان اوكراين،اظهار داشت: طي درخواست از احد پازاج مدير تيم هاي ملي بزرگسالان و اميد از او خواستم نفراتي كه در رده سني اميد قرار دارند به اين مسابقات اعزام شوند تا شناخت بهتري از آنها پيدا كنم كه اين موضوع به تاييد علي اشكاني سرمربي تيم ملي بزرگسالان نيز رسيد.
مربي اسبق تيم ملي كشتي فرنگي بزرگسالان ايران تصريح كرد: هر كشوري كه صاحب مديريت و علم ورزش است، هزينه و بهاي بيشتري به تيم هاي رده سني اميد مي دهد چرا كه با ديد المپيكي اين كار را انجام مي دهند و سعي دارند با سرمايه گذاري براي ورزشكاران اين رده سني با هدف ميان مدت و بلند مدت، تيم خوبي را مكمل تيم بزرگسالان بسازند و رقابتي ايجاد كنند و در مقطع بزرگسالان پشتوانه خوبي را داشته باشند تا سال ها در تيم ملي اصلي افتخار آفريني كنند.
وي بيان داشت: من نيز با همين هدف به تيم ملي فرنگي زير 23 سال (اميد) ايران آمده ام تا كمك حال تيم ملي بزرگسالان باشم، با اين ديدگاه كه فرنگي كاران كشورمان توانايي زيادي دارند و مي توانند در آينده در تركيب اصلي تيم ملي بزرگسلان قرار گيرند.
سرمربي اسبق تيم ملي كشتي فرنگي بزرگسالان جمهوري آذربايجان درخصوص فرايند انتخابي تيم ملي نيز خاطر نشان كرد: فرايند انتخابي را قبول دارم و تا جايي كه به كشتي خدمت كند به آن احترام مي گذارم اما اين موضوع را همانند كارهاي ديگر عاري از عيب و ايراد نمي دانم ، البته خوشبختانه با ديد باز مسوولان فدراسيون و شخص خادم اين ديدگاه وجود دارد كه ايرادها بر طرف شود و فرايند تا جايي كه به تيم ملي كشتي كمك كند را اجرا و از آن استقبال مي كنيم.
خيرآبادي در عين حال يادآور شد: اما گاهي فرايند به تيم ملي و انتخاب نهايي نفرات و برخي كارهايي كه براي استعداديابي و پشتوانه سازي است آسيب مي زند كه بايد با برگزاري جلسات و با دليل، منطق و اصول ايرادات را برطرف كرد و خوشبختانه اين همت و گوش شنوا در فدراسيون وجود دارد و با موضوعات منطقي برخورد خواهند كرد، اگر ايرادات مشخص شود، حتما خواهند پذيرفت.
اين مربي با تجربه كه سابقه حضور به عنوان مربي و سرمربي تيم هاي ملي كشتي فرنگي ايران و جمهوري آذربايجان در بازي هاي المپيك 2012 لندن و 2016 ريو را دارد، در خصوص حضورش در تيم ملي كشتي فرنگي زير 23 سال ايران، گفت: نيروهاي كاركشته و با تجربه را هر زماني كه بتوان به كار گرفت با توجه به آزمون و خطاهايي را كه پشت سر گذاشته اند به طور قطع منشا خير و بركت خواهند بود و خدمات شاياني خواهند داشت و من نيز با اين ديدگاه برگشتم كه بتوانم كاري براي كشتي فرنگي ايران انجام دهم.
وي تصريح كرد: به عنوان سرمربي آزمون و خطاهاي خود را در اين راه با هزينه كشور جمهوري آذربايجان پشت سر گذاشته ام و تجربه فوق العاده و گرانبهايي در مديريت، طراحي تمرين و ساير موارد را در كنار تيم ملي كشتي فرنگي جمهوري آذربايجان در مسابقاتي همچون بازي هاي اروپايي، قهرماني اروپا، المپيك دانشجوان، مسابقات جهاني متعدد و بازي هاي المپيك ريو به دست آورده ام و بدون هيچ چشمداشت مادي، اين تجربيات را در اختيار كشتي گيران كشورم قرار خواهم داد.
خيرآبادي درخصوص تغيير قوانين كشتي نيز گفت: پيش از اين نيز تغيير قوانين در كشتي فرنگي بود و زماني كه در تيم ملي بزرگسالان ايران بودم، مسووليت اين كار با من بود به گونه اي كه براساس شرح وظايف، خيلي سريع روش تمريني را با متد داوري به روز مي كرديم و اجازه نمي داديم كه از اين موضوع عقب بمانيم چرا كه كشتي فرنگي متعلق به كشورهاي اروپايي به خصوص اروپاي شرقي است و از بچگي با كشتي گيران خود كار مي كنند و شرايط آنها با ايران فرق دارد.
وي ادامه داد: در آن شرايط با كمك از داوران بين المللي همچون عزيزالله اطاعتي و عسگر موسوي ضمن آشنايي با قوانين جديد، شيوه هاي تمريني را با قوانين جديد منطبق مي كرديم.
رقابت هاي بين المللي كشتي آزاد و فرنگي جام كشتي گيران و مربيان اوكراين روزهاي 4 تا 6 اسفندماه در شهر كي يف اوكراين برگزار مي شود.
تيم منتخب كشتي فرنگي ايران با تركيب رامين باستاني (55 كيلوگرم)، ميثم دلخاني (60 كيلوگرم)، حسين اسدي (67 كيلوگرم)، فرشاد بلفكه (72 كيلوگرم)، پژمان پشتام (77 كيلوگرم)، سامان عزيزي (87 كيلوگرم) و علي اكبر حيدري (97 كيلوگرم) به اين رقابت ها اعزام خواهد شد.
براي آگاهي از آخرين اخبار ورزش ايران و جهان با كانال ورزشي ايرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شويد.
ورزشي**1067** 1701