۴ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۴۸
کد خبر: 82840821
T T
۰ نفر

استان كردستان هفته پربارشی را پیش رو دارد

۴ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۴۸
کد خبر: 82840821
استان كردستان هفته پربارشی را پیش رو دارد

سنندج - ایرنا - مدیركل هواشناسی كردستان گفت: با تداوم فعالیت سامانه بارشی از شنبه تا جمعه هفته آینده این استان هفته پر بارشی را پیش رو دارد.

طالب حیدری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: سامانه بارشی كه از روز چهارشنبه وارد استان شده و بارندگی های متناوبی با خود به همراه دارد، در طول روزهای هفته پیش رو یعنی از شنبه تا جمعه (یازدهم اسفند) همچنان فعال خواهد بود.
وی اضافه كرد: با فعالیت این سامانه بارشی 40 تا 60 میلیمتر بارندگی در نواحی مختلف استان پیش بینی می شود كه بارش ها در غرب استان بیشتر از شرق استان ریزش می كند.
حیدری افزود: این بارش ها در ارتفاعات و گردنه ها بیشتر به صورت برف است و شدت فعالیت آن در روز یكشنبه و سه شنبه برآورد می شود.
وی با اشاره به دمای هوای استان در شبانه روز گذشته افزود: زرینه با دمای هوای منفی 2.6 درجه سانتی گراد و سنندج با دمای 14درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بودند.
وی گفت: دمای هوای سنندج مركز استان كردستان بین 4 و 14 درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود.
حیدری در خصوص بارش های سال زراعی جاری در استان نیز گفت: بطور میانگین امسال 279 میلی متر بارش در استان ثبت شد كه در مقایسه با 234 میلی متر سال قبل 21 درصد افزایش و در مقایسه با دوره بلند مدت (25 ساله) چهار درصد كاهش یافته است.
استان كردستان در یك منطقه سرد و كوهستانی قرار دارد كه میانگین بارش سالیانه آن 540 میلی متر و 2 برابر میانگین كشوری است.
هواشناسی كردستان دارای 20 ایستگاه هواشناسی و 80 ایستگاه باران سنجی است.
3020/ 6108