۵ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۳۹
کد خبر: 82841574
T T
۰ نفر
540 هكتار از عرصه هاي منابع طبيعي خراسان شمالي جنگل شد

بجنورد- ايرنا- رييس اداره جنگلكاري و جنگلداري منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي گفت: امسال طرح جنگلكاري با نهال و بذر توزيعي اين اداره كل در سطح 540 هكتار از عرصه هاي منابع طبيعي استان اجرا شد.

جلال حسن نژاد شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: از اين ميزان سطح 164 هكتار نهال كاري با گونه هاي غير مثمر در قالب توسعه جنگل و غني سازي جنگل ها و 376 هكتار ديگر هم بذركاري انجام شده است.
وي گفت: اين ميزان جنگلكاري در تمامي سطح استان خراسان شمالي بوده است كه براي اجراي آن پنج ميليارد ريال اعتبار از محل ملي و استاني هزينه شده است.
حسن نژاد با اشاره به لزوم توسعه فرهنگ حفاظت از جنگل در جامعه افزود: بايد در راستاي حفظ منابع طبيعي تلاش كنيم تا فرهنگ حفظ منابع طبيعي به يك فرهنگ بومي تبديل شود.
رييس اداره جنگلكاري و جنگلداري منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي گفت: نقش و اهميت منابع طبيعي در توسعه و پيشرفت اقتصادي كشورها بر كسي پوشيده نيست، بهره برداري صحيح و معقولانه منابع طبيعي رمز موفقيت بسياري از طرح هاي توسعه اي در سطوح ملي، منطقه اي و محلي است.
جنگل هاي استان خراسان شمالي مساحتي بيش از 434 هزار و 500 هكتار از عرصه هاي منابع طبيعي استان را دربرگرفته است كه اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري به منظور مديريت بهينه، حفاظت، احيا و توسعه جنگل هاي استان، طرح هايي تحت عنوان مديريت منابع جنگلي، جنگلداري چندمنظوره و جنگل داري توليدي غير چوبي تهيه و اجرا مي كند.
از سال 84 تا سال 95، در اين استان بيش از 2 هزار و 300 هكتار جنگل كاري صورت گرفته است.
گستره حوزه منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي دو ميليون و 33 هزار و 36 هكتار است كه از اين وسعت يك ميليون و 400 هزار هكتار مرتع، بيش از 183 هزار هكتار بيابان و 434 هزار و 550 هكتار جنگل است.
7186/3007/6042