۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۰۲
کد خبر: 82844479
T T
۰ نفر

پوستر مسابقه دانش آموزي نور رونمايي شد

۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۰۲
کد خبر: 82844479
پوستر مسابقه دانش آموزي نور رونمايي شد

تهران-ايرنا- دبيرخانه جايزه مصطفي(ص) از پوستر سومين دوره مسابقه دانش آموزي نور؛ گراميداشت ابن رزاز جزري رونمايي كرد.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمي ايرنا از ستاد ارتباطات و اطلاع‌رساني جايزه مصطفي(ص)، اين اثر هنري با استفاده از نمادهاي علمي و فناوري، تلفيقي از علم و هنر را به نمايش درآورده است و به زودي به طور گسترده در مدرسه ها و پژوهشسراهاي كشورهاي اسلامي توزيع خواهد شد.
دانش آموزان در اين دوره از مسابقه با ساخت فيلم هاي كوتاه علمي 60 ثانيه اي با موضوع آزمايش هايي در مباحث مختلف مكانيك با هم به رقابت مي‌پردازند.
در آيين اختتاميه اين مسابقه از 100 اثر منتخب تقدير و با اعطاي تجهيزات آموزشگاهي به پژوهش سراها و مدارس برتر، مشاركت برجسته ي ايشان مورد تاييد قرار خواهد گرقت و دانش آموزان تمام مقاطع تحصيلي پس از ثبت نام در پايگاه اينترنتي mustafaprize.org مي توانند آثار خود را تا تاريخ 31 ارديبهشت ماه 1397 ارسال كنند.
علاقه مندان همچنين مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر به كانال مسابقه دانش آموزي نور به آدرس mosabeghenoor@ در پيام رسان تلگرام مراجعه كنند.
مسابقه دانش‌آموزي نور هر سال به عنوان يكي از رويداد­هاي جايزه مصطفي در حوزه دانش‌آموزي برگزار مي‌شود كه هدف از برگزاري آن، ايفاي نقش در انگيزش نسل نوجوان جهان اسلام، ايجاد افق­ هاي نوين در زمينه علم و فناوري و كمك به رشد استعدادهاي درخشان است.
اين مسابقه هر ساله به نام و بزرگداشت يكي از دانشمندان بزرگ جهان برگزار مي‌‌شود؛ در دوره نخست خود با عنوان «مسابقه دانش ­آموزي نور؛گراميداشت ابن­ هيثم» به مناسبت يك­ هزارمين سال انتشار كتاب المناظر ابن‌هيثم، رياضي ‌دان و فيزيك ‌دان شهير جهان اسلام و اولين دانشمند فيزيك نور در جهان برگزار شد.
9031**1440
۰ نفر