۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۵۷
کد خبر: 82844643
T T
۰ نفر

مدارس خراسان شمالي 70 نيروي مشاور كم دارد

۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۵۷
کد خبر: 82844643
مدارس خراسان شمالي 70 نيروي مشاور كم دارد

بجنورد- ايرنا- معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالي گفت: بر اساس برآوردهاي انجام شده، براي رسيدن به وضعيت مطلوب در خدمات مشاوره اي به دانش آموزان، بايد 70 مشاور به نيروهاي استان افزوده شود.

به گزارش ايرنا، علي شورزاده دوشنبه در نشست خبري اظهار كرد: اكنون 253 مشاور در مدارس استان حضور دارند كه با اولويت و رويكرد ارائه خدمات مشاوره اي به دانش آموزان مقطع متوسطه اول فعاليت دارند.
وي خاطرنشان كرد: در وضعيت كنوني، براي هر 15 دانش آموز يك ساعت خدمات مشاوره اي در مدارس ارائه مي شود.

* راه دسترسي به اردوگاه دانش آموزي بجنورد اجرا مي شود
معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالي گفت: راه دسترسي به اردوگاه دانش آموزي شهيد چمران بجنورد اجرا مي شود.
وي با اشاره به اينكه اجراي اين اردوگاه در سال 74 آغاز شد و تاكنون به طول كشيده است افزود: اجراي اين پروژه از سال 92 شتاب گرفته است اما بهره برداري از اين پروژه 20 ساله، در انتظار ايجاد راه دسترسي است.
وي تصريح كرد: راه دسترسي به اين اردوگاه منطبق بر راه دسترسي سد بش قارداش است كه توسط شركت آب منطقه اي در حال اجرا است و اين شركت تعهد داشته كه در قبال دريافت زمين، اين پروژه راهسازي را اجرا كند.
معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالي گفت: با پيگيري هاي استانداري و با رايزني هاي انجام شده، شركت آب منطقه اي به ساخت راه دسترسي مكلف شده و اميد مي رود اين اردوگاه سال آتي براي حضور دانش آموزان مهيا شود.
شورزاده درباره اجراي اردوگاه دانش آموزي در اسفراين گفت: اين اردوگاه اكنون 80 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و تكميل آن 6 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.
وي خاطرنشان كرد: اردوگاه دانش آموزي شيروان نيز ديگر پروژه در حال ساخت است كه پيگير هستيم تا با تخصيص اعتبارات، به اجراي آن سرعت داده شود.

* اعزام 7000 دانش آموز به اردوهاي راهيان نور
شورزاده با اشاره به اعزام دانش آموزان به اردوهاي راهيان نور گفت: بر اساس اهداف، امسال هفت هزار دانش آموز استان به اردوهاي راهيان نور اعزام مي شوند و در مرحله نخست، سه هزار و 200 دانش آموز به اين اردوها اعزام شده اند.
وي با بيان اينكه اعزام دانش آموزان به اردوهاي راهيان نور در حال انجام است، افزود: تدابير لازم براي تامين ايمني دانش آموزان در اين اردوها اتخاذ شده است و اتوبوس ها به لحاظ فني بررسي مي شوند.
معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالي اظهار كرد: پارسال هفت هزار و 36 نفر از دانش آموزان استان به اردوهاي راهيان نور اعزام شدند.
164 هزار دانش آموز خراسان شمالي در بيش از 2 هزار آموزشگاه زير نظر 14 هزار فرهنگي در حال تحصيل هستند.
7185/ 6042