۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۱۰
کد خبر: 82846909
T T
۰ نفر
2 تيم هيماليا نورد به منطقه سقوط هواپيماي تهران -ياسوج اعزام مي شوند

ياسوج- ايرنا- مديركل نظارت بر عمليات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشور گفت: 2 تيم «هيماليا نورد» امروزچهارشنبه در يازدهمين روز از سانحه هوايي تهران - ياسوج براي يافتن جعبه سياه هواپيما به ارتفاعات دنا و محل سقوط هواپيما اعزام مي‌شوند.

محمدسعيد شرفي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: آموزش تخصصي لازم درباره نحوه يافتن FDR، جعبه سياه و آلات دقيق هواپيما به اين 2 تيم داده شده است.
وي افزود: همچنين نحوه جمع‌آوري قطعات هواپيما و عكسبرداري از قطعات و تجهيزات به آنها آموزش داده شد.
مديركل نظارت بر عمليات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشور بيان كرد:‌ به دليل بارندگي، باد و كولاك شديد و شرايط نامساعد جوي جست‌ و جو در ارتفاعات دنا با مشكل مواجه است.
شرفي تصريح كرد: دستگاه فلزياب براي اين 2 گروه هيماليا نورد تأمين شده و از امروز صعود به كوه دنا را آغاز مي‌كنند.
وي ابراز داشت: اين تيم‌ها، كوهنورداني هستند كه شرايط نامساعد جوي تأثيري در عملكردشان ندارد و مي‌توانند تا 10 روز هم در آن ارتفاعات بمانند.
مديركل دفتر نظارت بر عمليات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشور افزود:‌ همچنين در قالب خدمات لجستيكي، از طريق هلي‌كوپتر روزانه يك بار تغذيه براي اين گروه كوهنورد حرفه‌اي ارسال مي‌شود و تجهيزات يا قطعاتي از هواپيما كه توسط آن ها يافته مي‌شود، از طريق هلي‌كوپتر به پايين آورده خواهد شد.
وي بيان كرد: در فرودگاه ياسوج سوله‌اي در نظر گرفته شده تا قطعاتي از هواپيما كه از بالا به پايين آورده مي‌شود، در همان محل گذاشته شود تا كار بررسي سانحه روال عادي خود را پيش بگيرد.
شرفي بيان كرد: بررسي علل وقوع سانحه توسط تيم بررسي سانحه شركت ATR انجام مي‌شود.
وي عنوان كرد:‌ طبق اعلام سازمان هواشناسي تا حدود 2 هفته آينده شرايط جوي نامساعد بوده،‌ اما روزهاي آفتابي نيز در پيش روي خواهذ بود.
مديركل دفتر نظارت بر عمليات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشور افزود: برخي شرايط جوي‌ كه ممكن است بر عملكرد كوهنوردان مؤثر باشد، باد، دما و بارش است.
پرواز شماره 3704 هواپيمايي آسمان با 65 مسافر و خدمه پروازي ساعت 8 صبح روز يكشنبه 29 بهمن سال 96 تهران را به مقصد ياسوج ترك و در نزديكي سميرم اصفهان سقوط كرد.
اين هواپيما از نوع اي تي آر 72 پس از 55 دقيقه از صفحه رادار مركز كنترل خارج مي‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط اين هواپيما در منطقه كوهستاني پادناي سميرم اعلام شد.
اين هواپيما هر روز يك پرواز از تهران به ياسوج و يك پرواز بر عكس داشت كه به‌طور ميانگين 50 تا 60 مسافر حمل مي‌كرد.
9868/1662
۰ نفر