۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۴۶
کد خبر: 82847297
T T
۰ نفر
راه اندازی پاویون ایران در شانگهای نتیجه برد برد برای دو كشور دارد

پكن - ایرنا - معاون انجمن توسعه تجارت و سرمایه گذاری خارجی چین گفت: راه اندازی پاویون ایران در شانگهای بر اساس ایده 'یك كمربند یك جاده' باعث برد دو كشور است كه با هدف ایجاد یك جامعه مشترك صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، خانم 'جولینگ ین' روز چهارشنبه در آیین افتتاح پاویون ایران در شانگهای افزود: طرح یك كمربند یك جاده با ابتكار 'شی جین پینگ' كل دنیا را از ثمره خود بهره مند خواهد كرد.
او گفت: حجم تجارت چین در 11 ماه گذشته با كشورهای در مسیر یك جاده یك كمربند به 980 میلیارد دلار و حجم قرارادهای عمرانی امضا شده نیز به 113 میلیادر دلار رسیده است.
معاون انجمن توسعه تجارت و سرمایه گذاری خارجی چین افزود: در همین مدت 5 میلیارد دلار سرمایه گذاری در چین انجام و سه هزار شركت جدید نیز در این كشور احداث شده است.
به گفته جولینگ این میزان سرمایه گذاری، درامدزایی مالیاتی 2.2 میلیارد دلاری برای كشورهای میزبان و اشتغال 2 میلیون نفر را برای كشورهای منطقه به دنبال داشته است.
معاون انجمن توسعه تجارت و سرمایه گذاری خارجی چین با اشاره به تاكید سران دو كشور بر تقویت روابط دو جانبه گفت: در سال های اخیر حجم تجارت دو كشور رشد متعالی داشته است و از 14 میلیارد دلار در سال 2016 به 32 میلیارد دلار در سال 2017 رسیده است.
جولینگ افزود: دو كشور در زمینه های مختلف فاینانس، انرژی گمرگ و حوزه رسانه ای اسناد همكاری زیادی امضا كرده اند.
معاون انجمن توسعه تجارت و سرمایه گذاری خارجی چین گفت: دو كشور در زمینه های زیاد دارای ظرفیت های سرمایه گذاری مشترك هستند و اولین نمایشگاه بین المللی واردات چین كه با حضور تجاز ایرانی فردا گشایش می یابد برای توسعه روابط اقتصادی دو كشور، كانال جدیدی ایجاد می كند.
جولینگ افزود: افتتاح پاویون ایران در ارتقای روابط ، افزایش تبادلات فرهنگی و پیشبرد روابط اقتصادی با اهمیت است.
به گفته وی انجمن توسعه تجارت چین بزرگترین موسسه سرمایه گذاری در چین است و در بلند مدت از سرمایه گذاری های خارجی در ایران حمایت می كند.
پاویون جمهوری اسلامی ایران با عنوان نمایشگاه دائمی جهت ارائه محصولات صادراتی ایران و فن آوری های نوین امروز چهارشنبه فعالیت خود را به صورت رسمی در منطقه آزاد شانگهای چین آغاز كرد.
پاویون ایران در زمینی به مساحت 5400 متر و در ساختمانی دو طبقه در منطقه آزاد تجاری شانگهای افتتاح شده است.
هدف از راه اندازی این پاویون، عرضه كالاهای برتر و نمونه ایران در بازار چین است.
این پاویون دارای 60 غرفه مختلف در حوزه های مختلف اقتصادی، تجاری، عمرانی و فناوری است.
از جمله امتیازات منطقه آزاد تجاری شانگهای، فروش و عرضه كالاهای ایرانی بدون پرداخت عوارض است.
در 10 سال گذشته چین بزرگ‌ترین شریك تجاری ایران بوده است قبل از تحریم‌ها، در خلال آن و پس از امضای برجام نیز چین بزرگ‌ترین وارد كننده و صادركننده كالا به ایران بوده است.
سمینار همكاری های ایران و چین نیز امروز همزمان با افتتاح پاویون ایران با حضور مقامات دو كشور در شانگهای برگزار شد.
**آساق**1904**