۱۶ اسفند ۱۳۹۶، ۰:۵۰
کد خبر: 82854160
T T
۰ نفر
بهسازي تقاطع ريلي-جاده اي محور آستارا-اردبيل ضروري است

آستارا - ايرنا - معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرماندار آستارا گفت: براي جلوگيري از ترافيك و حوادث جاده اي در تعطيلات نوروز، بهسازي تقاطع ريلي جاده اي در محور آستارا-اردبيل ضروري است.

به گزارش خبرنگار ايرنا؛ وحيد پورحضرت سه شنبه شب در جلسه شوراي ترافيك آستارا در فرمانداري اين شهرستان افزود: ادارات راهداري، راه و شهرسازي و پليس راه براي كاهش بار ترافيك در كمربندي آستارا-اردبيل به تعريض و ايجاد جاده فرعي در حاشيه تقاطع ريلي جاده اي راه آهن آستارا-آستارا اقدام كنند.
وي اضافه كرد: تا پايان سال جاري، بايد 2 نقطه پرتگاهي در محور آستارا-آقچاي از روشنايي، حفاظ و علائم راهنمايي و رانندگي برخوردار شود و ورودي شهر و روستاهاي مرزي و ساحلي توسط شهرداري ها و دهياري ها ساماندهي شود.
وي اظهار كرد: مصالح مورد نياز بارانداز راه آهن آستارا از معادن صيادلر و آقچاي در محور آستارا-اردبيل تامين مي شود ولي محدوده اين معادن ايمن سازي نشده است و احتمال حادثه وجود دارد.
تقاطع ريلي آستارا-آستارا بين ايران و جمهوري آذربايجان، محور اردبيل - آستارا را در بخش مركزي شهرستان آستارا قطع مي كند.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد و از 25 كيلومتر راه اصلي، 148 كيلومتر راه روستايي و 15 كيلومتر بزرگراه برخوردار است.
7105 / 7124/ 6030