عملیات اصلاح سطح تقاطع ریل و جاده در آستارا آغاز شد

آستارا - ایرنا - شورای ترافیک آستارا از آغاز عملیات عمرانی یک روزه اصلاح و هم سطح‌سازی تقاطع ریل و جاده در کمربندی این شهرستان به سمت استان اردبیل، به منظور تسهیل تردد و رفع ترافیک خودروها خبر داد.

طبق گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا؛ عملیات اصلاح و هم سطح سازی تقاطع ریل و جاده، امروز با اجرای اسلب تراک و مناسب سازی مسیر برای تردد سریع و آسان وسایل نقلیه صورت می گیرد و تا پایان عملیات تا ساعت ۱۷ امروز، یک لاین جاده مسدود و تردد کند خواهد شد.

تقاطع ریل و جاده در کمربندی آستارا به اردبیل به علت تردد زیاد خودروها در این مسیر و ورود و خروج واگن های قطار روسیه و جمهوری آذربایجان به بارانداز راه آهن آستارا، همواره از ترافیک بالایی برخوردار است و غیر هم سطح بودن و ناهموار بودن تقاطع سبب کندی حرکت خودروها و ترافیک بیشتر می شود.

رفع این مشکل بارها در جلسات شورای ترافیک شهرستان آستارا مطرح شده بود و با توجه به سرمایه گذاری جمهوری آذربایجان در پل در حال احداث برای گذر خودروها بر فراز راه آهن، اجرای عملیات مناسب سازی و هم سطح سازی تقاطع به هماهنگی با عوامل دخیل از ناحیه کشور همسایه نیاز داشت.

رمضان دانش رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا در این رابطه گفت: هم سطح سازی تقاطع ریل و جاده با تلاش عوامل این اداره و ادارات راه و شهرسازی و پلیس راه و همکاری جمهوری آذربایجان صورت می گیرد.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا روز پنجشنبه که سیر و سفر در این روز زیاد است برای انسداد یک لاین مسیر و کار عمرانی در نظر گرفته شده است، گفت: عوامل دخیل در پروژه از سوی جمهوری آذربایجان این روز را پیشنهاد کرده اند و تلاش می کنیم هر چه زودتر کار به نحو صحیح انجام شود.

وی به رانندگانی که قصد تردد در محور آستارا به اردبیل را دارند توصیه کرد در محدوده تقاطع ریل و جاده از کمربندی مرزی باغچه سرا استفاده کنند تا با مشکل ترافیک در محل تقاطع مواجه نشوند.

هم اکنون نیروهای پلیس راه و راهداری در محل اجرای پروژه هم سطح سازی تقاطع ریل و جاده حضور دارند و با وجود ترافیک خودروها، نیروهای حاضر در محل تلاش می کنند با هدایت وسایل نقلیه از حجم ترافیک بکاهند.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha