۱۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۵۶
کد خبر: 82854674
T T
۰ نفر
هویت زن در جامعه باید حفظ شود

شهركرد- ایرنا- جانشین سازمان بسیج جامعه زنان با تاكید بر نقش زنان در جامعه و خانواده افزود: هویت زنان در جامعه باید حفظ شود.

مینا بیابانی روز چهارشنبه در همایش وارثان كوثر و پنجمین آیین تجلیل از اسوه‌های صبر و مقاومت شهركرد افزود: هویت زن بعد از پیروزی انقلاب احیا شد و تعریف و تفكر نسبت به زن توسط امام خمینی (ره) تغییر كرد.
به گفته وی، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی زنان جایگاهی نداشتند و حق دخالت در امور و عرصه های مختلف را نداشتند، اما با پیروزی انقلاب این نگرش تغییر كرد.
بیابانی به جایگاه امروز زنان در عرصه های مختلف اشاره كرد و گفت: هم اكنون در برخی از فرهنگ ها و كشورها از زن فقط به عنوان ابزار استفاده می شود.
وی افزود: با كمرنگ شدن جایگاه زن در جامعه اول خانواده متزلزل، سپس جامعه دچار مشكل می شود.
جانشین سازمان بسیج جامعه زنان اظهار كرد: زن یكی از اركان اصلی خانواده و جامعه است و اگر به جایگاه زن توجه نشود، كانون خانواده متلاشی و جامعه دچار آسیب خواهد شد.
وی با اشاره به اینكه هم اكنون در برخی كشورها به جایگاه زن توجه نمی شود، افزود: از زن به عنوان یك ابزار استفاده می شود كه این امر كرامت آنان را زیر سوال می برد.
مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال وبختیاری نیز گفت: فداكاری و همراهی مادران و همسران و خواهران شهدا وایثارگران كمتر از فداكاری آنها در جبهه ها نبود.
فریبرز نجفی افزود: امروز ما هرچه داریم از صبر، استقامت و پایداری مادران و همسران شهدا و جامعه ایثارگری است.
به گزارش ایرنا، در همایش وارثان كوثر و تجلیل از اسوه ‌های صبر و مقاومت شهركرد از 3 همسر و مادر شهید تجلیل شد.
7360/6021
۰ نفر