۱۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۰۷
کد خبر: 82854829
T T
۰ نفر
شبكه های تبلیغی باید پاسخگوی نیازهای نسل جوان باشد

سنندج - ایرنا - معاون امور مجلس و استان های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: شبكه های تبلیغی كشور در زمینه تبلیغ و ترویج باورها و اعتقادات دینی باید به گونه ای عمل كنند كه پاسخگوی نیازها و شبهات نسل جوان جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی دارابی روز چهارشنبه در همایش علمای اهل تسنن و تشیع استان كردستان اظهار كرد: علما و روحانیون تكلیف سنگینی در زمینه تبلیغ دین بر عهده دارند و باید تبلیغات آنان پاسخگوی نیازهای آحاد جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان باشد.
وی با بیان اینكه در حال حاضر در زمینه تبلیغ دین با شبكه های مختلف سنتی و مدرن مواجه هستیم، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یك نهاد حاكمیتی و تبلیغی، در این زمینه تلاش دارد شبكه تبلیغی خود را به گونه ای ساماندهی كند كه پاسخگوی نیازهای جوانان باشد.
معاون امور استان ها و مجلس سازمان تبلیغات اسلامی تاكید كرد: شبكه تبلیغی ما تلاش می كند نسبت به انتقال مفاهیم الهی و ترویج دین و دین باوری در جامعه بیش از گذشته فعالیت كند.
حجت الاسلام دارابی با بیان اینكه تبلیغ دین در زمان حاضر از ظرافت های خاصی از نظر تفكر، اندیشه و بیان برخوردار است، گفت: مبلغان و روحانیون باید در تبلیغات خود این مسائل را مورد توجه جدی قرار دهند تا بتوانند تبلیغی تاثیرگذار داشته باشند.
وی یادآور شد: منشا تبلیغ مسائل دینی و اعتقادی باید در مدارس و دانشگاه ها باشد و مبلغان در این زمینه نیازمند همكاری صمیمانه گروه های مختلف هستند تا بتوانند رسالت خود را نحو مطلوب انجام دهند.
به گفته وی، در حال حاضر 150 باب مدارس علوم دینی در كشور وجود دارد كه تامین كننده نیازهای اساسی دینی دانش آموزان است.
معاون امور مجلس و استان های سازمان تبلیغات اسلامی اضافه كرد: دانش آموزان و نسل جوان ما باید با بهره گیری از سلوك اخلاقی اسلامی به گونه ای تربیت شوند كه نظام آموزشی ما به آن نیاز دارد.
حجت الاسلام دارابی یادآور شد: 90 هزار بانوی مُبلّغ در كشور نسبت به نیازهای بانوان در زمینه دینی و اعتقادی تلاش می كنند و بر این اساس امروز آسیب های زیادی در حوزه بانوان از بین رفته است.
همایش مشترك روحانیون و علمای اهل سنت و تشیع استان كردستان در راستای شكل گیری وحدت اسلامی و اتحاد بیشتر میان برداران شیعه و سنی با حضور نماینده ولی فقیه در كردستان، معاون امور مجلس و استان های سازمان تبلیغات اسلامی و تعداد زیادی از طلاب و روحانیون استان كردستان در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد.
7348/9102