۲۰ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۴۳
کد خبر: 82858705
T T
۰ نفر
1300 ميليارد ريال تسهيلات رونق توليد طي يك ماه گذشته در آذربايجان غربي پرداخت شد

اروميه- ايرنا- استاندار آذربايجان غربي گفت: طي يك ماه گذشته يكهزار و 300 ميليارد ريال تسهيلات رونق توليد با تلاش مديران حوزه هاي مرتبط و بانك ها در استان پرداخت شده كه نشان دهنده ظرفيت قابل توجه بانك ها براي اجراي مصوبه هاي ستاد تسهيل و رفع موانع توليد است.

به گزارش ايرنا محمدمهدي شهرياري روز يكشنبه در جلسه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد آذربايجان غربي افزود: تا اواخر بهمن سال جاري نزديك به 2 هزار و 400 ميليارد ريال تسهيلات بخش توليد در استان پرداخت شده بود كه اين رقم در 2 ماه گذشته به سه هزار و 700 ميليارد ريال رسيد.
وي تاكيد كرد كه با همكاري بيشتر مديران دستگاه هاي اجرايي مرتبط و بانك هاي عامل، موانع با سرعت بيشتري از پيش روي توليد برداشته شود و زمينه اشتغال روزافزون جوانان در شهرستان هاي مختلف استان را فراهم كند.
وي اظهار كرد: بيكاري در حال حاضر مهمترين مشكل كشور است و براي حل آن بايد همه دست به دست بدهند اما نقش بانك ها در اين زمينه بسيار مهم و اساسي است.
وي ادامه داد: با وجود اقدامات قابل توجه در اعطاي تسهيلات به حوزه توليد در آذربايجان غربي، جاي كار بسيار زيادي براي بانك ها وجود دارد و بايد سرعت فعاليت بانك ها براي افزايش تسهيلات رونق بخش توليد بيشتر شود.
استاندار آذربايجان غربي از جمله مهمترين مشكلات اقتصادي كشور را اجراي اقدامات دستوري در دولت هاي نهم و دهم و اعطاي تسهيلات كلان از اين طريق به برخي افراد عنوان كرد و افزود: مشكلات اقتصادي از آن دوران بجامانده و دولت تدبير و اميد با بهبود رويه در راستاي توسعه بخش توليد و افزايش اشتغال گام برداشته است.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان غربي نيز در اين جلسه يكي از مهمترين مشكلات اعطاي تسهيلات در استان را طولاني بودن فرآيند پرداخت عنوان كرد و گفت: زمينه اي بايد فراهم شود تا با همكاري همه ضررهاي كمتري به بخش توليد وارد شود.
رضا حسيني تاكيد كرد: بانك ها با عمل به قانون و مقررات اعلامي از سوي بانك مركزي مي توانند ضمن حل مشكلات واحدهاي توليدي، به افزايش اشتغال نيز كمك كنند.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي نيز اظهار كرد: در سال جاري بيش از سه هزار و 700 ميليارد ريال تسهيلات به 311 واحد توليدي مشكل دار در استان پرداخت شده است.
جعفرصادق اسكندري اضافه كرد: علاوه بر آن يكهزار و 850 ميليارد ريال تسهيلات در بخش پرداخت هاي مضاعف و غيرقابل ثبت از طريق بانك هاي عامل به واحدهاي توليدي پرداخت شده كه با اين ميزان كل تسهيلات پرداختي در بخش توليد به پنج هزار و 630 ميليارد ريال مي رسد.
وي بيان كرد: آذربايجان غربي از نظر تعداد واحدهاي دريافت كننده تسهيلات رتبه دهم و از نظر مبلغ پرداختي رتبه سوم كشوري را داراست.
به گزارش ايرنا، ستاد تسهيل و رفع موانع توليد به ابتكار دولت تدبير و اميد در كشور راه اندازي شده تا ضمن بررسي دقيق وضعيت واحدهاي توليدي، واحدهاي مشكل دار را شناسايي كرده و با تخصيص اعتبار ويژه به بانك ها، تسهيلات لازم را براي خروج بنگاه هاي اقتصادي از وضعيت ركود و نيمه فعال مصوب كند.
2093/3072