۲۱ اسفند ۱۳۹۶، ۲۱:۳۹
کد خبر: 82860441
T T
۰ نفر
براي نوسازي ناوگان حمل و نقل گيلان وام پرداخت مي شود

آستارا - ايرنا - معاون حمل و نقل اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان گيلان گفت: هماهنگي لازم با بانك ها و نمايندگي هاي فروش خودرو به عمل آمده و علاقه مندان نوسازي خودروها، با مراجعه به نمايندگي هاي شهرستان هاي خود به دريافت تسهيلات و خريد خودرو اقدام كنند.

به گزارش ايرنا فريبرز مرادي روز دوشنبه در نشست خبري در پايانه مرزي آستارا افزود: محدوديتي در اعطاي تسهيلات وجود ندارد و براي خريد ميني بوس تا سقف يك ميليارد و 200 ميليون ريال، اتوبوس تا سقف سه ميليارد و 500 ميليون ريال، كاميون تا 2 ميليارد و 500 ميليون ريال و سواري تا 250 ميليون ريال با نرخ سود 6 تا 12 درصد پرداخت مي شود.
وي از اجراي طرح مسافربري نوروزي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي گيلان از 23 اسفند تا 15 فروردين ماه خبر داد و اظهار كرد: براي اجراي اين طرح با جمعيت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشكي استان هماهنگي شده و 800 نيروي انساني در راهداري ها آماده خدمات رساني است.
وي ادامه داد: 97 نقطه حادثه خيز در محورهاي مواصلاتي گيلان شناسايي شده است و بسياري از اين نقاط تا آغاز تعطيلات نوروزي اصلاح خواهد شد.
مرادي بيان كرد: شرايط تردد مسافران داخلي و خارجي در پايانه مرزي آستارا فراهم است و يك ميليارد ريال براي تجهيز محل هاي ورود و خروج مسافران آن در سال جاري هزينه شد و تردد نوروزي 70 هزار نفر از مرز زميني آستارا پيش بيني مي شود.
10 هزار و 160 دستگاه خودرو در ناوگان حمل و نقل عمومي استان فعال است و سه هزار و 278 دستگاه در بخش مسافري و 6 هزار و 882 دستگاه در بخش حمل و نقل كالا فعاليت مي كنند.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در شمال غربي استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان واقع شده و با تردد ساليانه نزديك به 800 هزار مسافر داخلي و خارجي از مرز آن، سومين مرز پرتردد كشور است.
7105 / 7124