۲۲ اسفند ۱۳۹۶، ۰:۴۳
کد خبر: 82860531
T T
۰ نفر

ارتش سوریه بر 59 درصد غوطه شرقی مسلط شد

۲۲ اسفند ۱۳۹۶، ۰:۴۳
کد خبر: 82860531
ارتش سوریه بر 59 درصد غوطه شرقی مسلط شد

دمشق- ایرنا-نهاد موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام كرد: ارتش و نیروهای مسلح سوریه بر 59 درصد مساحت غوطه شرقی استان ریف دمشق مسلط شد.

به گزارش ایرنا، این نهاد وابسته به مخالفان سوری دوشنبه شب در گزارش خود اعلام كرد كه ارتش سوریه پس از 13 روز درگیری بر 59 درصد مساحت تحت تسلط تروریست ها در غوطه شرقی مسلط شده است.
ازسوی دیگر ارتش سوریه با قطع ارتباط حرستا از مناطق دوما و شهرك الریحان این شهر را از چهار جهت محاصره كرد.
نیروهای مستقر در محور پمپ بنزین الكیلانی در اتوبان دوما به حرستا نیز به نیروهای مستقر در پادگان ادوات در جنوب حرستا رسیدند.
شهر مهم و راهبردی 'حرستا' روز دوشنبه در محاصره كامل ارتش و نیروهای مسلح سوریه درآمد.
شهر حرستا یكی از مراكز اصلی تروریست ها در غوطه شرقی است.
حرستا در شهرستان 'دوما' در غوطه شرقی در ریف دمشق در سوریه قرار دارد.
یگان های ارتش سوریه از 13 روز گذشته توانسته اند با حمله به مواضع تروریست ها، شهرك ها و مناطق سقبا، مسرابا، حموریه، اوتایا، مدیرا، حوش الاشعری، حوش قبیبات، المحمدیه، حوش الصالحیه، حوش خرابو، النشابیه، حزرما، گردان پدافند هوایی، گردان حمل و نقل، مزارع العب و بیت نایم را از دست تروریست ها در غوطه شرقی بازپس گیرند.
ارتش سوریه با این پیروزی ها غوطه شرقی ریف دمشق را به سه بخش تقسیم كرد و این امر سبب محاصره بیشتر تروریست ها در مناطق دیگر شده است.
روند پیشروی نیروهای ارتش سوریه در غوطه شرقی در استان ریف دمشق همچنان ادامه دارد.
گروه های تروریستی مستقر در غوطه شرقی از یك ماه قبل تاكنون بیشتر مناطق مسكونی دمشق را با شلیك موشك و خمپاره هدف قرار داده اند كه در اثر این اقدام تروریستی، تعداد زیادی از شهروندان سوری كشته و یا زخمی شده اند.
این حملات همچنین به واردشدن خسارت هایی به اموال شهروندان سوری و زیرساخت های عمومی پایتخت سوریه منجر شده است.
شبك**خاورم**8005**1392