۲۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۱۱
کد خبر: 82863300
T T
۰ نفر
فرهنگيان در غني سازي برنامه هاي همدان 2018 نقش محوري دارند

همدان - ايرنا - معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار همدان گفت: نقش جامعه فرهنگيان در اجراي برنامه هاي رويداد همدان 2018 و غني سازي آن بسيار مهم است و بايد به بهترين نحو از ظرفيت و توان متوليان آموزش و پرورش استفاده كرد.

به گزارش ايرنا سيد سعيد شاهرخي روز پنجشنبه در شوراي آموزش و پرورش با بيان اينكه همدان به عنوان پايتخت گردشگري آسيا در سال 2018 انتخاب شده و در سال آينده ميزبان رويدادهاي بزرگ ملي و بين المللي است افزود: در اين رويداد حدود 100 برنامه متنوع فرهنگي در استان برگزار مي شود.
وي ميزباني نشست وزراي گردشگري آسيا و نشست اعضاي وابسته به سازمان جهاني گردشگري را 2 رويداد شاخص همدان 2018 برشمرد و گفت: جشنواره ملي پويانمايي نيز در ارديبهشت ماه سال آينده براي اولين بار در همدان برگزار مي شود و بيش از 500 هنرمند، آثار خود را به اين جشنواره ارائه مي كنند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار همدان اظهار كرد: اين رويدادها به صورت اتفاقي و به يكباره رخ نداده است بلكه دليل آن پيشينه غني و ظرفيت هاي منحصر به فرد همدان است.
شاهرخي ادامه داد: حال كه توجه جهانيان به واسطه اين رويدادها به سوي همدان جلب شده است بايد برنامه هاي شايسته اي عرضه كنيم تا تاثير عميقي در اذهان عمومي داشته باشد.
وي همچنين با اشاره به اهميت تخصيص اعتبارات مورد نياز به مدارس شبانه روزي استان گفت: با وجود كمبود اعتبارات، با درايت و تدبير و با مديريت منابع موجود، توفيقاتي حاصل شده و بايد در راستاي جذب اعتبارات ملي تلاش كنيم.
مديركل نوسازي، تجهيز و توسعه مدارس همدان نيز گفت: از اعتبارات ملي خيري، اعتبارات مطلوبي به همدان اختصاص يافته است.
فرزاد تيموري افزود: يك خير، هفته گذشته زميني به ارزش هفت ميليارد ريال هديه كرد و قرار است در اين زمين يك مدرسه جديد 12 كلاسه در كنار مدرسه 'حجه فروش' همدان احداث شود.
وي ادامه داد: در 2 سال اخير براي تجهيز هنرستان هاي سراسر كشور اعتبار ملي توزيع مي شود و سازمان مديريت كمك هاي مشهودي به تجهيزات هنرستان هاي استان داشته كه بايد علاوه بر اعتبارات استاني به دنبال اين اعتبارات باشيم تا در سال تحصيلي آينده محقق شود.
بيش از 264 هزار دانش‌آموز در 19 شهرستان، ناحيه و منطقه استان همدان در 2 هزار و 594 مدرسه تحصيل مي‌ كنند همچنين 31 درصد از دانش آموزان استان در مناطق روستايي و 69 درصد در مناطق شهري مشغول به تحصيل هستند.
به گزارش ايرنا، استان همدان در سال 2018 به عنوان پايتخت گردشگري آسيا انتخاب شده است و در سال 2018 ميزبان وزراي گردشگري 34 كشور آسيايي و بيش از 500 عضو وابسته به سازمان جهاني گردشگري خواهد بود.
استان همدان كه در دامان كوه الوند پهنه گسترانيده با تمدن سه هزار ساله از كهن‌ ترين شهرهاي جهان است و به واسطه دارا بودن بيش از يكهزار و 800 اثر تاريخي و گردشگري، در سال 85 با مصوبه مجلس شوراي اسلامي به عنوان پايتخت تاريخ و تمدن ايران معرفي شد.
اين استان با دارا بودن آثار تاريخي و باستاني ارزشمندي همچون تپه هگمتانه، كتيبه هاي گنجنامه، آرامگاه بوعلي سينا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علويان و جاذبه هاي طبيعي همچون غار عليصدر هم‌ اكنون به عنوان پنجمين شهر گردشگري كشور شناخته مي‌ شود.
1181/2087