۲۵ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۳۶
کد خبر: 82863894
T T
۰ نفر
استاندار لرستان مشكلات 10 طرح عمرانی در دورود را بررسی می كند

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان به همراه جمعی از مدیران كل استان جهت بازدید و بررسی مشكلات 10 طرح عمرانی ، اقتصادی و بهداشتی شهرستان دورود روز جمعه به این شهرستان سفر كرد.

فرماندار شهرستان دورود به خبرنگار ایرنا گفت: مشكلات اجرایی سه طرح اقتصادی و هفت طرح عمرانی با حضور استاندار لرستان بررسی می شود.
ماشا الله نعمتی افزود: بازدید از بخش ICU ، بخش دیالیز، درمانگاه، بلوك زایمانی و اورژانس بیمارستان دورود و همچنین طرح كمربندی شهر از برنامه های بازدید استاندار و مدیران استانی خواهند بود.
وی اضافه كرد: استاندار لرستان همچنین از كارخانه های فارسیت، بهراد و شهرك گلخانه ای دورود بازدید خواهند كرد.
در بازدید استاندار لرستان از بیمارستان دورود ، رئیس دانشگاه علوم پزشكی لرستان گفت:عملیات اجرایی بخش مراقبت های ویژه (ICU) بیمارستان دورود با زیربنای 750 مترمربع با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
كورش ساكی با بیان اینكه این بخش دارای 21 تخت بستری و دو اتاق ایزوله مستقل است افزود:این بخش دارای دسترسی آسان و مستقیم به اتاق عمل، بخش اورژانس و بخش رادیولوژی را دارا می باشد.
وی با اشاره به اینكه تاكنون 40 میلیارد ریال تجهیزات برای این بخش خریداری شده است افزود: این بخش دارای سیستم سرمایش و گرمایش مستقل از بیمارستان،فضای خدماتی مناسب طبق استانداردهای معاونت درمان و خروجی اضطراری در مواقع بحران می باشد.
وی در خصوص بخش دیالیز بیمارستان دورود نیز گفت:این بخش با زیربنای ساخت 220مترمربع و اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال ظرف مدت سه ماه ساخته شده است.
ساكی اظهار كرد:بخش دیالیز دارای 9 تخت بستری،یك تخت ایزوله و فضاهایی جهت رختكن بیماران و پرسنل و انبارهای تجهیزات می باشد.
وی تصریح كرد:ساختمان درمانگاه و اداری بیمارستان نیز با زیربنای 350 مترمربع در دو طبقه با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال احداث شده است.
وی با بیان اینكه این ساختمان از نوع پیش ساخته فلزی و دارای سیستم سرمایش و گرمایش مستقل می باشد افزود:به دلیل سبك سازی انجام شده این ساختمان در مقابل زلزله رفتار مناسبی خواهد داشت و خسارات در حد صفر یا كمترین مقدار خواهد بود.
وی به بخش اورژانس بیمارستان شهدای هفتم تیر دورود نیزاشاره كرد و گفت:عملیات اجرایی این بخش از مهرماه سالجاری با زیربنای بازسازی یك هزار و 750 متر مربع، و اضافه كردن 250 متر مربع آغزا شده است.
ساكی اعتبار این طرح را 17 میلیارد ریال وعنوان كرد.
وی با بیان اینكه عملیات فاز اول این طرح به پایان رسیده است خاطرنشان كرد: فاز دوم بازسازی شامل فضای فوریت های اورژانس،سالن انتظار، داروخانه، رادیولوژی،آزمایشگاه و اتاق سوختگی پس از تحویل و جابجایی به فضای آماده شده قابل اجرا خواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی لرستان در ادامه اظهار داشت:طرح بلوك زایمانی بیمارستان دورود با زیربنای ساخت 2هزارو200متر مربع در چهار طبقه و در 12 ماه احداث شده است.
وی میزان پیشرفت فیزیكی این طرح را 90درصد اعلام كرد و افزود:برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر 45میلیارد ریال هزینه شده است
ساكی اظهار داشت:بلوك زایمانی بیمارستان دارای بخش های مراقبت های قبل از زایمان و مامایی در دو طبقه و بخش های زایمان دارای 6 اتاق ،اتاق ایزوله و فضای بستری پس از زایمان در دو طبقه می باشد.

**بازدید استاندار لرستان از كارخانه فارسیت دورود
در بازدید استاندار لرستان از كارخانه فارسیت دورود مدیرعامل این كارخانه گفت:با توجه به منع ورود مواد اولیه كارخانه (آزبست) این شركت از سال 92 تاكنون هیچگونه فعالیتی تولیدی نداشته كه این امر سبب شده 400 نفر از پرسنل شركت بازخرید شوند كه این امر مشكلات زیادی را برای خانواده های آنها بوجود آورد.
وی با بیان اینكه كارخانه فارسیت دورود دارای مساحت 15 هكتاری است، افزود: در این كارخانه ساختمان های آماده از جمله ساختمان تولید، انبارها، آزمایشگاه، لاستیك سازی، استخرها و مدیریت وجود دارد كه می توان تكنولوژی جدیدی بدون هیچگونه هزینه اضافی در آن راه اندازی نمود.
وی خاطرنشان كرد: از آنجایی كه این شركت دارای مجوزهای آجر نسوز و پاكت سیمان می باشد با توجه به نیاز كارخانه سیمان و سایر شركت ها می توان روی آن سرمایه گذاری نمود.
معصومی اظهار كرد:حداقل كاری كه در این شركت می توان انجام داد راه اندازی قسمت لاستیك سازی می باشد كه می توان پرسنل باقی مانده شركت كه 46 نفر می باشند را مشغول به كار كرد و یا حتی با توجه به نیاز بازار بصورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی بیشتر ایجاد كرد.
مدیرعامل شركت فارسیت دورود با اشاره به معضل بیكاری در شهرستان دورود گفت: راه اندازی كارخانه جدید امری بسیار دشوار است كه امید است با یاری و مساعدت مسئولین قسمت هایی از شركت فارسیت كه پتانسیل مورد نیاز را دارا می باشند هرچه سریع تر راه اندازی شوند.
فرماندار دورود نیز در حاشیه بازدید استاندار لرستان از طرح كمربندی دورود گفت: عملیات اجرایی طرح كنارگذر دو خطه شهر دورود به طول 12 كیلومتر در اسفند ماه سال 93 آغاز شد و تاكنون 40 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است.
ماشاءالله نعمتی بیان كرد: در این طرح تاكنون 9هزار مكعب خاكبرداری،215هزار مترمكعب خاكریزی،12هزار متر مكعب زیراساس و 1500 متر مكعب اساس انجام شده است.
وی با بیان اینكه تاكنون 55 میلیارد ریال بابت تأمین خسارت زمین و كشت به كشاورزان پرداخت شده است افزود: یكی از مشكلات این طرح وجود معارضین محلی و كمبود مصالح در منطقه است كه باعث شده عملیات اجرایی آن به كندی پیش برود.

**بازدید استاندار لرستان از شهرك گلخانه های دورود
رئیس سازمان جهادكشاورزی استان لرستان در حاشیه بازدید استاندار لرستان از این طرح گفت:شهرك گلخانه ای در دشت سیلاخور دورود و در اراضی منبع طبیعی روستای چغابهرام به وسعت 42 هكتار احداث خواهد شد.
عبدالرضا بازدار میزان اشتغالزایی این طرح را 500 نفر و به ازای هر هكتار 12 نفر عنوان كرد و افزود:در این طرح برای خرید انشعاب و خط انتقال گاز پنج میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه شده است.
وی با بیان اینكه مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای خرید امتیاز شبكه برق رسانی و خط انتقال به حساب شركت توانیر واریز شده است افزود:در این شهرك چاه عمیقی به عمق 150 متر با آبدهی 50 لیتر در ثانیه احداث شده است.
بازدار با اشاره به اینكه هم اكنون عملیات احداث استخر ذخیره آب در این شهرك در حال انجام است افزود:بابت حصاركشی طرح مناقصه انجام شده و پیمانكار نیز مشخص شده است.
شهرستان دورود در 70 كیلومتری خرم آباد مركز استان لرستان واقع شده است.
7268/6060