۲۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۴۸
کد خبر: 82865898
T T
۰ نفر
دادستان خراسان رضوي: ادامه اجراي طرح كمربند جنوبي مشهد جرم است

مشهد- ايرنا- دادستان عمومي و انقلاب مركز خراسان رضوي تاكيد كرد: هرگونه فعاليت براي ادامه اجراي طرح ساخت كمربند جنوبي مشهد تخلف است و با متخلفان برخورد قانوني مي شود.

به گزارش ايرنا غلامعلي صادقي، يكشنبه در آيين آغاز به كار فعاليت گشت هاي مشترك شوراي حفظ حقوق بيت المال خراسان رضوي افزود: بعد از مصوبه اخير شوراي حفظ حقوق بيت المال مبني بر توقف اجراي طرح كمربند جنوبي، مصوبه به شهردار مشهد ابلاغ شد و از فردا اگر ماشين آلات از آن منطقه تخليه نشده باشند به عنوان ابزار جرم منتقل شده و اقدامات لازم در اين خصوص صورت مي گيرد.
وي اضافه كرد: هر شخص حقيقي و يا حقوقي نيز كه در آن عرصه مشغول به كار باشد مجرم شناخته و به دادستاني معرفي خواهد شد.
دادستان عمومي و انقلاب مركز خراسان رضوي تاكيد كرد: به دنبال كار سياسي و انتخاباتي نيستيم ولي حقوق مردم و حقوق عامه را با هيچ چيز مبادله نمي كنيم.
صادقي افزود: توقف اجراي طرح كمربند جنوبي مشهد تصميم قضايي است و كار كارشناسي لازم در اين خصوص صورت گرفته است لذا اگر فردي در اين مورد بازداشت شود تا پايان تعطيلات نوروزي آزاد نخواهد شد.
وي تاكيد كرد: اين مصوبه به شهردار مشهد نيز ابلاغ و اعلام شده كه درختكاري در اين ارتفاعات مشكلي ندارد، وظيفه شهردار و شوراي شهر مشهد فراهم كردن راه هاي دسترسي مردم به اين ارتفاعات است و با فعاليت ماشين آلات براي فراهم كردن راههاي دسترسي مردم به اين ارتفاعات نيز مخالفتي نداريم.
صادقي با اشاره به سومين سال فعاليت گشت هاي مشترك شوراي حفظ حقوق بيت المال خاطرنشان كرد: در گذشته هيچ اقدامي پرسودتر از زمين خواري نبود اما با اقدامات خوبي كه در چند سال اخير صورت گرفته، ديگر زمين خواري براي زمين خواران مقرون به صرفه نيست.
طول كل طرح كمربند جنوبي مشهد از انتهاي بلوار شهيد برونسي تا اتوبان مشهد ـ باغچه 27 كيلومتر است كه قرار بود در 2 مرحله اجرا شود و اواخر هفته گذشته با مصوبه شوراي حفظ حقوق بيت المال از ادامه اجراي اين طرح، به دليل نداشتن پيوند زيست محيطي و تجاوز به ارتفاعات، جلوگيري شد.
طرح نوروزي فعاليت گشت هاي مشترك شوراي حفظ حقوق بيت المال خراسان رضوي با مشاركت سازمان منابع طبيعي، محيط زيست، آستان قدس رضوي، شهرداري مشهد، جهاد كشاورزي، ادارات كل اوقاف و امور خيريه، راه و شهرسازي و دستگاه قضا با گشتزني از محل ارتفاعات جنوبي و جلوگيري از ادامه اجراي طرح كمربند جنوبي مشهد از امروز 27 اسفندماه در استان آغاز شد كه تا پايان تعطيلات نوروزي ادامه دارد.
7505/5132