۲۸ اسفند ۱۳۹۶، ۴:۱۲
کد خبر: 82866489
T T
۰ نفر
پیونگ یانگ: تحریم و فشار مانع مذاكرات دو كره می شود

پكن - ایرنا - كره شمالی با محكوم كردن فشارهای ژاپن علیه این كشور، هشدار داد تحریم و فشار مانع انجام مذاكرات میان دو كره خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، خبرگزاری كره شمالی در بیانیه ای آورده است تندروهای ژاپن می خواهند وضعیت منطقه شبه جزیره كره را كه به سمت مطلوبی پیش می رود، تغییر دهند.
این بیانیه می افزاید آنها با استمرار تحریم ها و فشارها علیه كره شمالی، می خواهند همه دستاوردها را نابود كرده و كاری كنند تا روابط دو كره از مسیر توسعه سالم خارج شود.
بیانیه ادامه می دهد ژاپن آخرین تیرهای تركش خود را رها می كند تا اوضاع را متشنج كرده و به هر صورتی كه می تواند مانع تغییر شرایط موجود در شبه جزیره كره شود.
بیانیه از تلاش های ژاپن به عنوان حركاتی مذبوحانه یاد كرده است كه با تحریم ها همراه شده است تا كره شمالی را از پا دراورد اما به اعتقاد كره شمالی، توكیو به هدف خود نمی رسد.
در بیانیه آمده است ما پیشتر به ژاپن و تندروهای این كشور هشدار داده ایم كه اگر این روش های خصمانه را ادامه دهند هرگز بلیت پیونگ یانگ را دریافت نخواهند كرد و بهتر است تا دیر نشده است با آهنگ بهبود روابط در شبه جزیره كره همراه شوند.
كره شمالی از ابتدای سال جاری میلادی روی خوش به كره جنوبی نشان داده و اعلام كرده است به دنبال بهبود روابط و برگزاری اجلاس سران دو كره است.
پیش بینی می شود در روزهای پایانی ماه جاری میلادی مسئولان ارشد كره شمالی و كره جنوبی با یكدیگر دیدار و برنامه مربوط به دیدار سران دو كره در ماه آوریل امسال را تهیه كنند.
كره شمالی در ادامه به ژاپن هشدار داده است كه تحریم ها و فشار مانع انجام مذاكرات میان دو كشور خواهد شد.
كره شمالی می گوید از آنجایی كه ژاپن از روندهای اخیر سرخورده شده، از سر استیصال خواهان تحریم و فشار علیه پیونگ یانگ است.
ژاپن از جامعه جهانی می خواهد كه حداكثر فشار را بر كره شمالی وارد كند، در حالی كه رهبران آمریكا و كره جنوبی قصد دارند با 'كیم جونگ اون' رهبر كره شمالی دیدار كنند.
رسانه های خبری رسمی كره شمالی لحن شدیدی را كه همواره علیه دولت های دونالد ترامپ رییس جمهور آمریكا و 'مون جائه این' رییس جمهور كره جنوبی به كار می بردند نرمتر كرده اند.
آساق**231**1904**