۲۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۰۶
کد خبر: 82867694
T T
۰ نفر
بقاع متبركه گيلان ميزبان زائران در مراسم سال تحويل است

رشت - ايرنا - مديركل اوقاف و امور خيريه گيلان از برگزاري مراسم معنوي و ويژه آغاز سال 97 در جوار امام زادگان و بقاع متبركه شاخص استان خبر داد.

حجت الاسلام ستار عليزاده عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان داشت: مراسم ويژه آغاز سال جديد و مصادف شدن آن با سالروز وفات امام هادي (ع) غروب امروز در امام زادگان و بقاع متبركه شاخص استان گيلان برگزار مي شود.
وي اظهار داشت: قرائت دعاهاي فرج و آل ياسين و پخش سخنراني مقام معظم رهبري از ويژه برنامه هاي مراسم آغاز سال تحويل در امام زادگان و بقاع متبركه شاخص گيلان است.
مديركل اوقاف و امور خيريه گيلان بيان كرد: سفره هاي هفت سين و هفت سين قرآني و اسلامي در آستان مقدس امام زادگان و بقاع متبركه شاخص استان براي برگزاري مراسم ويژه سال تحويل گسترانيده شده است.
وي با اشاره به حضور گسترده مردم در نوروز 96 در مراسم معنوي آغاز سال تحويل در جوار امام زادگان و بقاع متبركه گيلان اظهار كرد: هر ساله بسياري از زائران و هم استاني ه با حضور در امام زادگان سال جديد را آغاز مي كنند.
وي با بيان اين كه مراسم سال تحويل در مركز گيلان در بقعه متبركه خواهر امام رضا (ع) رشت برگزار مي شود، يادآور شد: برگزاري مراسم ويژه سال تحويل در امام زادگان و بقاع متبركه استان يكي از برنامه هاي اجراي طرح آرامش بهاري ويژه نوروز 97 است.
طرح نوروزي آرامش بهاري با هدف تبديل بقاع متبركه و امام زادگان به قطب فرهنگي و خدمات رساني مطلوب و شايسته به مسافران و زائران، تقويت باورهاي ديني با استفاده از فضاي معنوي امامزادگان و ارتقاء سطح فكري و فرهنگي مردم در 260 بقعه متبركه و امام زادگان استان گيلان به اجرا درآمده و تا 15 فروردين ادامه دارد.
اين طرح كشوري براي هشتمين سال متوالي در راستاي فرمايشات امام راحل مبني بر اين كه مردم بايد در جوار امام زادگان و بقاع متبركه در آرامش زندگي كنند و در راستاي منويات مقام معظم رهبري كه فرمودند امام زادگان و بقاع متبركه بايد به قطب فرهنگي تبديل شوند، در حال اجراست.
استان گيلان داراي بيش از 940 بقعه متبركه است.
7286/2007