فعالیت‌های فرهنگی در امامزادگان گیلان تقویت شود

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با بیان اینکه امام‌زادگان مامنی برای مردم و در راستای ایجاد نشاط معنوی در آنان است، گفت: بر تقویت فضای معنوی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی در امامزادگان استان اهتمام شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز پنجشنبه در همایش روز ملی تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه در بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) در رشت اظهار کرد: امامزادگان به ما عزت و آبرو داده و راه سعادت را به انسان ها نشان دادند.

وی با بیان اینکه هر یک از زیارتگاه ها در گیلان نشانی از تاریخ گذشته اسلام، قرآن و ائمه اطهار (ع) است، اضافه کرد: امروز ما در این استان، میراث گران‌بهای شیعه و تشیع را داریم و افتخار می کنیم که در این فضای معنوی زندگی می کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان بیان کرد: نگاه به تاریخ گذشته بیانگر آن است که مسیر درست ائمه اطهار(ع) از کربلای امام حسین (ع) تا کربلای ایران در جبهه ها، درسی برای یافتن راهی برای کمال انسان است.

وی با قدردانی از هیات امنا شاهد و ایثارگر، خادمین و خیرین امامزادگان استان گیلان عنوان کرد: خداوند به این عزیزان توفیق داده تا در این مسیر معنوی و خیر پرچمدار امامزادگان باشند. انجام امور خیر نصیب هر انسانی نمی شود.

استاندار گیلان در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا خاطر نشان کرد: شهیدان به ما عزت و امنیت دادند، آنان مسیر را برای زندگی و آینده ما هموار کردند ما باید قدردان شهدا باشیم ضمن اینکه خانواده‌های معظم شهیدان، پدران، مادران و فرزندان شهدا برای این ملت عزیز هستند.

وی همچنین با تبریک دهه کرامت و سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: این جمله حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند خدا خرمشهر را آزاد کرد، بسیار پر معناست از این رو باید همه ابعاد پیروزی خرمشهر تبیین شود.

در این مراسم ۶۵ نفر از هیات امناء شاهد و ایثارگر، خادمان، خیرین، ائمه جماعات و مدیران مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه استان گیلان تجلیل شدند.

استان گیلان دارای بیش از ۹۴۰ بقعه متبرکه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha