۲۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۴۸
کد خبر: 82867830
T T
۰ نفر
رانندگان در جاده هاي استان يزد فاصله طولي را رعايت كنند

يزد - ايرنا - رئيس پليس راه يزد گفت: در آستانه تحويل سال 1397 بر حجم تردد مسافران در جاده هاي منتهي به استان افزوده شد، رانندگان براي جلوگيري از حوادث بايد فاصله طولي را رعايت كنند.

سرهنگ احمد مظفري عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بيشترين تصادف در جاده هاي استان به دليل شتاب و عجله در رانندگي، خستگي و خواب آلودگي راننده ، سرعت و سبقت غير مجاز ، بي توجهي به جلو و رعايت نكردن فاصله طولي است.
وي ادامه داد: براي پيشگيري از حوادث در جاده ها از رانندگان انتظار مي رود، هنگام رانندگي به خاطر شلوغ بودن جاده ها از صحبت كردن با تلفن همراه پرهيز كنند.
رئيس پليس راه استان يزد اظهار كرد: ماموران در قالب 60 گشت محسوس و نامحسوس با آمادگي كامل در جاده هاي استان وظايف خود براي فراهم كردن سفر خوب انجام مي دهند.
مظفري تصريح كرد: همكاري مردم و رانندگان در جاده ها با پليس نقش مهمي در پيشگيري و كاهش حوادث احتمالي دارد، اميدواريم سال جديد با كمترين مشكل براي همگان انجام شود.
روزانه حدود 300 هزار دستگاه خودرو در جاده هاي استان يزد تردد مي كنند.
استان يزد 681 كيلومتر بزرگراه، 657 كيلومتر راه اصلي، 980 كيلو متر راه فرعي، 2هزار و 250 كيلومتر راه روستايي دارد كه از مجموع راه هاي آن هزار و 267 كيلومتر، راه‌هاي شرياني و ملي است.
يزد در بحث طول راه هاي شرياني رتبه 10 كشوري را دارد، از لحاظ طول بزرگراه در جايگاه هشتم، طول راه اصلي در رتبه 14 ،‌ طول راه هاي فرعي در جايگاه 15 و طول راه روستايي رتبه 22كشوري را داراست.

استان يزد افزون بر 6هزار اثر تاريخي و فرهنگي دارد كه از يزد با عنوان نخستين شهر خشت خام و دومين شهر تاريخي جهان ياد مي شود.
اين شهر 743 هكتار بافت تاريخي دارد كه حريم آن پنج هزار هكتار وسعت دارد و اين شهر علاوه بر ثبت در فهرست آثار ملي، در 18تيرماه 1396 در فهرست آثار سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي ملل متحد(يونسكو) ثبت شد.
يزد در تعطيلات نوروزي مقصد بسياري از گردشگران و مسافران داخلي و خارجي است، پيش بيني شد كه يك ميليون و 600هزار نفر از بناهاي تاريخي و فرهنگي استان در ايام نوروز بازديد كنند.
7536/ 2047/