۱ فروردین ۱۳۹۷، ۹:۵۷
کد خبر: 82868122
T T
۰ نفر
مشكلات اقتصادي با تدبير مسؤولان در سال جديد برطرف شود

رشت - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان گيلان، مسائل اقتصادي و كمبود اشتغال جوانان را از مشكلات سال 96 خواند و گفت: در سال جديد اميدواريم اين مشكلات، با تدبير دولت و مسؤولان برطرف شود.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در گيلان به ايرنا ، آيت‌الله زين‌العابدين قرباني در پيامي به مناسبت فرا رسيدن نوروز سال 97 اظهار كرد: سال 96 با تلخي‌ها و شيريني‌هاي خود به اتمام رسيده است.
وي زلزله كرمانشاه و كرمان را از تلخي‌هاي سال 96 عنوان كرد و افزود: تحميل فشار به ملت‌هاي يمن، سوريه و ... از تلخي‌هاي سال گذشته محسوب مي‌شود.
امام جمعه رشت با بيان اينكه سال 96 با شيريني‌هايي همراه بود، تصريح كرد: نابودي دولت داعش و متلاشي شدن قدرت مركزي آنها با توجه به اينكه خسارت‌هايي به دنياي اسلام وارد كردند، از شيريني‌هاي سال گذشته است.
آيت‌الله زين‌العابدين قرباني مسائل اقتصادي و كمبود اشتغال جوانان را از مشكلات سال 96 خواند و بيان كرد: در سال جديد اميدواريم مشكلات مذكور با تدبير دولت و مسؤولان برطرف شود.
وي بر كاهش تورم و ارتقاي رفاه اجتماعي در سال 97 تأكيد كرد و گفت: با توجه به اينكه مسائل مادي در زندگي افراد تاثيرگذار است، اما تمام مشكلات مربوط به مسائل اقتصادي نيست.
نماينده مردم گيلان در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه اخلاق، رفتارهاي خوب، كمك به يكديگر و ايثارگري در جامعه حائز اهميت است، خاطرنشان كرد: در دعاي هنگام سال تحويل بر موضوع مذكور تأكيد شده است.
آيت‌الله قرباني وجود ايمان، اخلاق و تعاون در جامعه را مهم ذكر كرد و يادآور شد: دستگيري از محرومان و برطرف كردن گرفتاري مردم از نكته‌هاي حائز اهميت است.
وي با بيان اينكه در دعاي هنگام سال تحويل از خدا مي‌خواهيم دل‌ها را دگرگون كرده و بينش‌هاي درست به ما ارزاني دارد، اظهار كرد: در دعاي هنگام سال تحويل به تدبير در جهان آفرينش اشاره شده و از خداوند مي‌خواهيم زندگي ما را سامان دهد.
نماينده ولي فقيه در گيلان به دور كردن حال بد و جايگزين شدن حال خوب به جاي آن در دعاي هنگام تحويل سال اشاره كرد و افزود: در دعاي هنگام تحويل سال از خداوند مي‌خواهيم حال ما را به بهترين احوال تبديل كند.
آيت‌الله قرباني با توصيه به آحاد جامعه تصريح كرد: به تمام كساني كه سال جديد را درك مي‌كنند، توصيه مي‌كنم در راستاي كم كردن تشريفات تلاش كنند ضمن اينكه از تجمل‌گرايي دوري گزينند.
وي بر برطرف كردن مشكلات محرومان جامعه تأكيد كرد و گفت: شهدا به‌ويژه مدافعان حرم نسبت به جامعه حق دارند و وظيفه داريم براي درگذشتگان خود طلب مغفرت كنيم.
امام جمعه رشت با تأكيد بر احترام به خانواده معظم شهدا، بيان كرد: احكام الهي بايد در جامعه محترم شمرده شود و در راستاي تحقق اين احكام گام برداريم.
آيت‌الله قرباني خواستار حفظ هنجارها در جامعه شد و اظهار كرد: رعايت عفاف و حجاب از نكته‌هاي مهم در جامعه است.
وي با تبريك سال جديد به ملت ايران و مسلمانان جهان يادآور شد: در سال جديد اميدوارم دعاي امام زمان(عج) شامل حال ما شود و سايه مقام معظم رهبري بر سر ما مستدام باشد.
نماينده مردم گيلان در مجلس خبرگان رهبري با طلب مغفرت و علو درجات براي شهدا گفت: آرزوي صبر و تحمل براي بازماندگان شهدا را دارم ضمن اينكه براي جانبازان سلامتي و عزت درخواست مي‌كنم.
آيت‌الله قرباني در پايان تصريح كرد: اميدوارم خداوند سال جديد را بر همه مبارك گرداند و حال ما را به احسن حال تبديل كند.
2007