۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۵۰
کد خبر: 82868794
T T
۰ نفر
رانندگان در جاده هاي استان يزد مقررات را رعايت كنند

يزد - ايرنا - رئيس پليس‌ راه يزد گفت: بيشتر جاده هاي اصلي منتهي به اين استان از استان هاي فارس، اصفهان و خراسان جنوبي به يزد از ترافيك نسبتا بالايي برخوردار هست ، رانندگان خودروهاي سواري براي پيشگيري از حوادث احتمالي ضمن رعايت مقررات و قانون با احتياط كامل رانندگي كنند.

سرهنگ احمد مظفري روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: پنج روز گذشته بر حجم تعداد سفرها و تردد خودروها در بيشتر جاده هاي استان به خصوص در 2 مسير استان هاي جنوبي به يزد و يزد به سمت اصفهان افزوده شده است.
وي ادامه داد: جاده يزد به طبس در خراسان جنوبي به دليل 2 طرفه بودن مسير در مقايسه با ساير جاده هاي استان بار ترفيكي بيشتري دارد، رانندگان در اين مسير با احتياط كامل رانندگي كنند.
رئيس پليس راه استان يزد اظهار كرد: به رغم افرايش رفت و آمد در تمام جاده هاي استان تاكنون حادثه خاصي رخ نداد، اميدواريم با همكاري مردم و رانندگان سفر خوبي براي همگان د تعطيلات نوروز 1397داشته باشيم .
به گفته مظفري رعايت سرعت مطمئن ، استفاده نكردن از تلفن همراه ، توجه به جلو و رعايت فاصله طولي نقش مهمي در جلوگيري از حوادث رانندگي دارد.
رئيس پليس راه يزد، در آخرين روز سال 1396به ايرنا گفته بود : بيشترين تصادف در جاده هاي استان به دليل شتاب و عجله در رانندگي، خستگي و خواب آلودگي راننده ، سرعت و سبقت غير مجاز ، بي توجهي به جلو و رعايت نكردن فاصله طولي است.
مظفري اظهار كرد: ماموران در قالب 60 گشت محسوس و نامحسوس با آمادگي كامل در جاده هاي استان حضور دارند و وظايف خود را براي فراهم كردن سفر خوب ميهمانان نوروزي انجام مي دهند.
به اعتقاد وي همكاري مردم و رانندگان در جاده با پليس نقش مهمي در پيشگيري و كاهش حوادث احتمالي دارد.
استان يزد افزون بر 6هزار اثر تاريخي و فرهنگي دارد كه از يزد با عنوان نخستين شهر خشت خام و دومين شهر تاريخي جهان ياد مي شود.
اين شهر 743 هكتار بافت تاريخي دارد كه حريم آن پنج هزار هكتار وسعت دارد و علاوه بر ثبت در فهرست آثار ملي، در 18تيرماه 1396 در فهرست آثار سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي ملل متحد(يونسكو) ثبت شد.
يزد در تعطيلات نوروزي مقصد بسياري از گردشگران و مسافران داخلي و خارجي است، پيش بيني شد كه يك ميليون و 600هزار نفر از بناهاي تاريخي و فرهنگي استان در ايام نوروز بازديد كنند.
هم اكنون در استان يزد 726 كيلومتر بزرگراه ، 640 كيلومتر راه اصلي ، 960 كيلومتر راه فرعي و 2هزار و 247 كيلومتر راه روستايي وجود دارد.
روزانه در شرايط عادي با توجه به موقعيت جغرافيايي استان يزد، حدود 300هزار دستگاه خودرو تردد مي كند،
استان يزد با يك ميليون و 140 هزار نفر جمعيت در مركز جغرافيايي ايران قرار دارد و در ايام نروز مقصد بسياري از گردشگران داخلي و خارجي است.
7536/ 2047/