۳ فروردین ۱۳۹۷، ۴:۱۰
کد خبر: 82869309
T T
۰ نفر
سفارت چین در واشنگتن: جنگ تجاری با آمریكا را تا پایان ادامه می دهیم

تهران- ایرنا- پس از امضای سندی از سوی رئیس جمهوری آمریكا برای اعمال تعرفه ها و محدودیت های جدید تجاری علیه چین، سفیر این كشور در واشنگتن گفت: پكن جنگ تجاری را تا پایان ادامه می دهد.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا عصر پنجشنبه (به وقت واشنگتن) سندی امضا كرد كه تعرفه های جدیدی برای كالاهای چینی به ارزش 60 میلیارد دلار و همچنین محدودیت های تجاری جدید علیه این كشور اعمال می كند.
سفارت چین در واشنگتن در بیانیه ای كه در تارنمای رسمی خود منتشر كرد، این تصمیم ترامپ را «اقدام یكجانبه حمایتگرایانه» توصیف كرده و نارضایتی و مخالفت شدید پكن را با آن اعلام كرد.
در این بیانیه با تاكید بر اینكه چین خواهان جنگ تجاری نیست، تصریح شده است: اما اگر جنگی تجاری از سوی آمریكا آغاز شود، چین برای دفاع از منافع مشروع خود تا پایان خواهد جنگید.
ترامپ پیشتر تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم را افزایش داده بود كه با مخالفت اتحادیه اروپا و برخی دیگر از شركای تجاری واشنگتن و همچنین چین به عنوان رقیب تجاری روبرو شد.
نماینده تجاری ترامپ روز پنجشنبه (به وقت واشنگتن) اعلام كرد كه فعلا اتحادیه اروپا و 6 كشور دیگر از این تعرفه ها معاف خواهند بود؛ اما چین همچنان مشمول این تعرفه ها است.
واردات آمریكا از چین 375 میلیارد دلار بیش از صادرات آن به این كشور است و ترامپ تلاش دارد تراز تجاری كشورش با چین را به تعادل برساند.
ترامپ چین را به اعمال سیاست های تجاری تبعیض آمیز و اجبار شركت های آمریكایی به ارائه اطلاعات سری فناوری خود به پكن متهم می كند.
رئیس جمهوری آمریكا تصمیم خود مبنی بر اعمال تعرفه بر كالاهای وارداتی از چین را واكنشی به این اقدامات پكن عنوان كرده است.
شبد**9416**9122
۰ نفر