۳ فروردین ۱۳۹۷، ۵:۰۹
کد خبر: 82869312
T T
۰ نفر

نارضایتی سناتورهای آمریكایی از انتصاب بولتون

۳ فروردین ۱۳۹۷، ۵:۰۹
کد خبر: 82869312
نارضایتی سناتورهای آمریكایی از انتصاب بولتون

تهران- ایرنا- تنی چند از سناتورهای آمریكایی با انتقاد از موضع گیری های جنگ طلبانه جان بولتون، از انتصاب او به مقام مشاور امنیت ملی كاخ سفید از سوی ترامپ انتقاد كردند.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا، ساعتی پیش دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا در پیامی توئیتری بركناری «هربرت مك مستر» مشاور امنیت ملی كاخ سفید و انتصاب جان بولتون را به این سمت اعلام كرد.
در پی این انتصاب، برخی از سناتورهای آمریكایی با اشاره به موضع گیری های جنگ طلبانه و افراطی بولتون، از انتصاب او ابراز نارضایتی كردند.
«اِد ماركی» عضو كمیته روابط خارجی سنای آمریكا در پیامی توئیتری با اشاره به مواضع افراطی بولتون علیه ایران و كره شمالی نوشت: انتصاب او خطری بزرگ برای مردم آمریكا است.
«كریس مورفی» دیگر عضو این كمیته در توئیتی با بیان اینكه بولتون طرفدار پرشور حمله پیشگیرانه به ایران و كره شمالی است، از انتصاب او به مقام مشاور امنیت ملی كاخ سفید ابراز شگفتی كرد.
«برنی سندر» سناتور مستقل از ایالت ورمونت، با اشاره به نقش بولتون در حمله آمریكا به عراق در سال 2003، نوشت: در سال 2005 او افراطی تر از آن بود كه به عنوان سفیر آمریكا در سازمان ملل منصوب شود و اكنون نیز بی تردید فرد نامناسبی برای سمت مشاور امنیت ملی است.
«كریستوفر كونز» دیگر سناتور آمریكایی با ابراز تاسف از اخراج مك مستر، مواضع بولتون در قبال ایران و كره شمالی را در بهترین حالت 'تهاجمی' و در بدترین حالت 'خطرناك' توصیف كرد.
«جف مركلی» سناتور ایالت اورگان با اشاره به اشتباهات بولتون درباره كوبا، عراق و دین اسلام تاكید كرد كسی كه همیشه در مورد امنیت اشتباه می كند، فرد مناسبی برای مشاور امنیت ملی نیست.
«تیم كین» به مقاله جنگ طلبانه بولتون در روزنامه وال استریت ژورنال اشاره كرد و افزود كه استقبال از او به عنوان مشاور امنیت ملی 'بسیار خطرناك' است.
همچنین سناتور «مارتین هینریش» از ایالت نیومكزیكو سپردن سكان امنیت ملی آمریكا به بولتون را 'به خطر انداختن كشور' توصیف كرد.
سناتور «تام كارپر» نوشت: تصور فردی خطرناكتر از بولتون برای مشاور امنیت ملی ترامپ سخت است.
«باب منندز» سناتور ایالت نیوجرزی از تاثیر خطرناك سفیر پیشین آمریكا در سازمان ملل بر امنیت ملی آمریكا ابراز نگرانی شدید كرد.
سناتور «جو دانلی» نیز در بیانیه ای با اشاره به دیدار احتمالی ترامپ با رهبر كره شمالی، گزینه او برای ریاست شورای امنیت ملی آمریكا را باعث بی ثباتی در شرایط خطرناك حاضر در موضوع شبه جزیره كره دانست.
سناتور «كریس ون هولن» با بیان اینكه ترامپ فردی جنگ طلب را به حساسترین سمت امنیت ملی منصوب كرده، نوشت: آمریكا جنگ دیگری را نمی خواهد.
شبد**9416**9122
۰ نفر