۳ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۳۹
کد خبر: 82869508
T T
۰ نفر
غبار محلي اوايل هفته آينده برخي نقاط خوزستان را فرا مي گيرد

اهواز - ايرنا - اداره كل هواشناسي خوزستان اعلام كرد: بر اساس مدل هاي هواشناسي، اوايل هفته آينده در برخي ساعات، غبار محلي در برخي نقاط خوزستان پيش بيني مي شود.

به گزارش ايرنا به نقل از اداره كل هواشناسي خوزستان، در روزهاي شنبه و يكشنبه هفته آينده وزش باد قابل ملاحظه به ويژه در مناطق جنوبي، مركزي و غربي خوزستان پيش بيني مي شود كه در بعضي ساعات غبار محلي را به دنبال دارد.
در تراز مياني جو تا اواسط روز شنبه امواج پايدار برروي خوزستان مستقر است و در سطح زمين نيز از اواخر جمعه شب شاهد جنوبي شدن جريانات خواهيم بود.
در 24 ساعت گذشته هنديجان با 33.8 و ايذه با 8.4 درجه سانتيگراد به ترتيب گرمترين و خنك ترين نقاط خوزستان گزارش شده و تغييرات دمايي هواي اهواز بين 34 و 17 درجه سانتيگراد در نوسان است.
بر اساس گزارش اداره كل هواشناسي خوزستان، روز جمعه دماي هوا در بيشتر نقاط خوزستان حدود 2 درجه سانتيگراد افزايش مي يابد.
پديده گرد و غبار از حدود 15 سال پيش به دليل خشكسالي و كمبود منابع آبي در خوزستان بروز كرده و مشكلاتي را براي شهروندان ايجاد كرده است.
گرد و غبار امسال در چندين نوبت بسياري از نقاط خوزستان را فرا گرفت و ميزان آلودگي در برخي روزها به 66 برابر حد مجاز رسيد كه باعث تعطيلي مدارس، آموزشگاه ها و كاهش ساعات اداري شد.
3004/ 6037