۳ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۲۰
کد خبر: 82869534
T T
۰ نفر
بعضی عناصر تروریستی پ.ك.ك در اروپا آموزش می بینند

آنكاراـ ایرناـ روزنامه استار تركیه در گزارشی مدعی شد كه بعضی از عناصر تروریستی حزب كارگران كردستان تركیه (پ.ك.ك) كسب مهارت در تغییر چهره به اروپا اعزام شده و در آنجا در خصوص اقدامات تروریستی آموزش می بینند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، روزنامه استار با انتشار گزارشی تحت عنوان 'نقشه پ.ك.ك در قندیل افشا شد' نوشت: فوریه گذشته گروهی از عناصر آموزش دیده پ.ك.ك كه از اردوگاه های این تشكیلات تروریستی در شمال عراق فرار و خود را به ماموران امنیتی تركیه در سیلوپی شیرناك تسلیم كردند، در بازجویی ها اطلاعات مهمی را بیان كردند.
به نوشته استار، مراد كاراییلان رهبر گروه پ.ك.ك در قندیل، بسیاری از ستیزه جویان پ.ك.ك را برای كسب مهارت های چریكی و نظامی به اروپا اعزام می كند و بنا بر اطلاعات دریافتی از اعترافات عناصر تسلیم شده پ.ك.ك، نحوه آموزش تغییر چهره، نفوذ به داخل نیروهای مسلح تركیه برای فراهم كردن زمینه اقدامات تروریستی و ساخت بمب های انفجاری كنترل از راه دور از جمله دوره های ویژه آموزشی آنها در كشورهای اروپایی است.
این رسانه به نقل از اعترافات عناصر پ.ك.ك افزود: سال گذشته بیش از 210 عنصر پ.ك.ك از منطقه شنگال عراق به اروپا رفته و دوره های ویژه را گذرانده اند.
به گزارش ایرنا، مقامات تركیه بارها مدعی حمایت آشكار و پنهان ایالات متحده آمریكا و اروپا از نیروهای حزب كارگران كردستان تركیه(پ.ك.ك) شده اند.
رسانه های تركیه در ماه های اخیر در گزارش های خود بارها مدعی شده اند كه عناصر پ.ك.ك در عراق و سوریه تحت نظر سربازان آمریكایی و انگلیسی آموزش نظامی دیده اند و در بعضی مواقع به پایگاه های نظامی در سایر كشورها برای گذراندن دوره های ویژه چریكی اعزام شده اند.
بنا بر ادعای رسانه های تركیه حمایت اروپا و آمریكا از پ.ك.ك به قدری واضح است كه بسیاری از ستیزه جویان اروپایی در صفوف این تشكیلات تروریستی دیده می شوند.
روزنامه ینی شفق اواخر سال گذشته میلادی در گزارشی مدعی شد كه انواع گروه های تروریستی از جمله پ.ك.ك، پ.ی.د و جبهه آزادی بخش خلق انقلابی(DHKP-C) توسط وزارت دفاع و سازمان جاسوسی آمریكا سازماندهی و حمایت می شوند به طوری كه عناصر این گروه ها در اردوگاه های آمریكایی تحت آموزش های نظامی و روانی قرار گرفته و با شستشوی مغزی به تروریستی خطرناك و جانی تبدیل می شوند.
خاورم/1905