۴ فروردین ۱۳۹۷، ۸:۵۷
کد خبر: 82869981
T T
۰ نفر
شهید آرامش، رهبری امام خمینی(ره) را موجب گسترش اسلام  می دانست

بندرعباس- ایرنا - شهید یعقوب آرامش در وصیت نامه اش بر حمایت و پشتیبانی از خط امام خمینی(ره) تاكید می كرده و رهبری امام را موجب گسترش قوانین آزادی بخش اسلام در كشور می دانست.

به گزارش ایرنا، شهید یعقوب آرامش فرزند محمد آرامش در نهم خرداد سال 1331 در روستای آغاسین (روستایی در 80 كیلومتری شمال شرق بندرعباس) از توابع دهستان سیاهو بندرعباس به دنیا آمد.
وی كه سختی های دنیای دوران كودكی را با از دست دادن پدر آزمود و هنوز 5 ساله نشده بود كه مادرش نیز از دنیا رفت، در خانواده عمویش بزرگ شد و وقتی 12 ساله بود برای امرار معاش به بندرعباس آمد و مدتی بعد در شركت فرآورده های نفتی استخدام شد.
شهید آرامش در فعالیت های انقلابی مشاركت داشته و از همان ابتدا عهد و میثاق خود را با انقلاب و شهیدان انقلاب محكم كرد.
وی در سال 1354 ازدواج كرد و ثمره این ازدواج نیز تولد 2 فرزند پسر و 2 فرزند دختر بود.
شهید آرامش وقتی با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، زمینه را برای اثبات وفاداری به انقلاب فراهم دید و با تحمل مشكلات بسیار با وجود اینكه متاهل بود و چهار فرزند داشت، راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شد.
او كه به عنوان امدادگر در جبهه ها حضور داشت، در عملیات های «بیت المقدس»، «فتح المبین» و عملیات «والفجر4» در منطقه مریوان شركت كرد و سرانجام 13 آبان 1362 پس از مرحله اول عملیات در پنجوین عراق بر اثر اصابت تركش به شهادت رسید و پیكرپاكش در گلزار شهیدان آغاسین به خاك سپرده شد.
شهید آرامش در ابتدای وصیت نامه طولانی خود به امام خمینی(ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران درود می فرستد و ادامه می دهد: با درود و سلام به رهروان صدیق حسین بن علی كه درس شجاعت، شهامت و شهادت را به جهانیان آموختند، شعار «خون بر شمشیر پیروز است» را عملی ساختند و ثابت كردند كه اسلام با خونی كه در رگ های پیروان آن جاری است، به پیش می رود و همان طور كه درخت برای به ثمر رسیدن و رشد كردن به آب احتیاج دارد، اسلام هم به خون احتیاج دارد تا پیروز شود.

**دنباله رو شعار« تا خون در رگ ماست خمینی رهبر ماست» باشید
وی در ادامه وصیت اش عنوان می كند: رهبری امام باعث شد قوانین آزادی بخش اسلام در جامعه ما پیاده و گسترش یابد و به همین دلیل هر زمانی مستكبران و جنایت كاران كه منافع خود را در خطر می بینند، در برابر اسلام ایستاده و مقاومت می كنند.
شهید آرامش در ادامه این مطلب در وصیت نامه اش تنها عامل از بین رفتن این مقاومت را خون می داند و بیان می كند: در صدر اسلام خون عزیزانی چون حمزه(عموی پیامبر) و كمی بعد شهیدان كربلا و در این زمان افرادی چون بهشتی، رجایی و... تا نوبت به ما رسید.
این شهید دفاع مقدس در بخش دیگری از وصیت نامه اش اظهار می كند: برادران و خواهران! شما می دانید عامل هایی كه ما را پیروز كرد این سه عامل وحدت، رهبری و ایمان بود...امام امت را یاری كنید و قدر او را بدانید كه چنین رهبر دلسوز، آگاه، مدیر و مدبری هنوز تاریخ بعد ازصدر اسلام به خود ندیده است، تا آخرین قطره خون خود دست از یاری او نكشید و دنباله رو شعار شهیدان باشید كه فریاد می زدند« تا خون در رگ ماست خمینی رهبر ماست».
وی در ادامه تاكید می كند: از روحانیت، خط امام و ارگان های انقلابی حمایت و پشتیبانی كنید، جبهه ها را فراموش نكنید و به كمك بی دریغ خود ادامه دهید كه پیروزی از آن شماست.
شهید آرامش در بخش پایانی وصیت نامه اش خطاب به همسرش آورده است: همسر عزیزم! شما زحمت زیادی كشیده اید و من از جبران آن ها عاجز بوده ام، امید است خداوند به شما اجر و پاداش بدهد، من را حلال كنید و از شهادت من ناراحت نشوید، زیرا من راهی را انتخاب كرده ام كه امام حسین(ع) انتخاب كرد... در ضمن سرپرستی خانواده ام با برادرم «شعبان رستم» می باشد و امید است كوتاهی نكند و كسی دیگر این وظیفه را ندارد، ملك و اموال من را طبق قوانین اسلام تقسیم كنید، همسر عزیزم مبلغی كه طلب داری از حقوقی كه می گیرم كسر كن. اگر شهادت نصیبم شد در زادگاه ابدی، كنار شهید دهقانی و شهید دادشاه احمدی به خاك بسیارید.
9887 /6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در كانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo