۴ فروردین ۱۳۹۷، ۲۳:۵۳
کد خبر: 82870556
T T
۰ نفر
آتش سوزي جنگل هاي بخش مرزن آباد چالوس همچنان ادامه دارد

نوشهر - ايرنا - رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري چالوس با اشاره به دشواري در مهار آتش سوزي و شعله ور شدن دوباره آتش به دليل وزش باد شديد گرم در منطقه گفت : براي مهار اين اتش سوزي در منطقه صعب العبور براي صبح فردا درخواست بالگرد شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، آتش سوزي كه ظهر امروز (شنبه) در منطقه جنگلي حفاظتي بالادست روستاي ' برار' بخش مرزن آباد و در ارتفاع بيش از 700 متري از سطح دريا آغاز شده بود با وجود تلاش نيروهاي امدادي و محلي به دليل وزش باد شديد گرم همچنان ادامه دارد.
مهرداد خزايي شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت : با توجه به وضعيت منطقه و وزش باد شديد كه اطفاي آتش را در منطقه غيرممكن كرده است درخواست بالگرد شده تا با كمك بالگرد بتوان آتش سوزي بالادست روستاي برار بخش مرزن آباد شهرستان چالوس را خاموش كرد.
وي تصريح كرد: از بامداد فردا نيز تمامي نيروها منابع طبيعي، بسيج و اهالي منطقه به منطقه اعزام خواهند شد تا همزمان با ورود بالگرد آتش سوزي جنگل حفاظت شده را بتوان خاموش كرد.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري چالوس در خصوص ميزان آتش سوزي منطقه گفت : هنوز ميزان آتش سوزي جنگل اين منطقه مشخص نشده است.
به گفته وي، پس از وقوع آتش سوزي حوالي ظهر امروز چهار اكيپ از نيروهاي منابع طبيعي به همراه ماموران آتش نشاني مرزن آباد ، بسيج و نيروهاي مردمي به محل آتش سوزي اعزام شدند و موفق شدند آتش را بعد از ساعتي خاموش كنند ولي به دليل افزايش دماي هوا و وزش باد نسبتا تند و گرم آتش مجددا شعله ور شد.
گونه هاي درختان مناطق جنگلي مرزن آباد چالوس بلوط ، افرا و ممرز است.
پيش از اين هواشناسي و اداره كل مديريت بحران مازندران نسبت به افزايش محسوس دماي هوا ، وزش باد گرم بويژه در ارتفاعات و دامنه ها هشدار داده و از شهروندان مازندراني و مسافران نوروزي خواسته بودند روز يكشنبه به هيچ وجه در حاشيه جنگل ها و مراتع آتش روشن نكنند .
حوزه منابع طبيعي شهرستان چالوس با 161 هزار هكتار مساحت داراي 79 هزار هكتار جنگل و 53 هزار هكتار مرتع است و مجموع مساحت آبادي ها و مستثنيات آن نيز در حدود 29 هزار هكتار برآورد مي شود.
/1295/ 1602/3404
۰ نفر