۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۱۶
کد خبر: 82871026
T T
۰ نفر
بيش از 525 هزار مهمان نوروزي از استان كردستان بازديد كردند

سنندج - ايرنا - معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار كردستان گفت: از 28 اسفند پارسال تا پايان روز چهارم فروردين امسال 525 هزار و 724 گردشگر و مهمان نوروزي از جاذبه هاي تفريحي، تاريخي، طبيعي و گردشگري اين استان بازديد كردند.

به گزارش ايرنا، حسين خوش اقبال روز يكشنبه در حاشيه بازديد از ستادهاي اسكان مهمانان نوروزي آموزش و پرورش در سنندج اظهار كرد: در اين مدت، 153 هزار و 196 مسافر از ديگر استان هاي كشور وارد كردستان شده و در مراكز اقامتي استان اقامت كرده اند.
وي افزود: براساس آمارهاي تاييد شده، بيشترين ميزان اقامت مسافران نوروزي به ترتيب در شهرهاي سنندج، بانه و مريوان بوده كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، بيش از 34 درصد افزايش داشته است.
معاون استاندار كردستان با اشاره به افزايش 16 درصدي بازديد از اماكن سياحتي و گردشگري استان در تعطيلات نوروزي امسال تاكيد كرد: بيشترين بازديد از مراكز گردشگري، سياحتي و طبيعي نيز مربوط به بانه، سنندج و مريوان بوده است.
خوش اقبال با تاكيد بر وجود امنيت پايدار در كردستان يادآور شد: اين امنيت مطلوب باعث شده شمار زيادي از مسافران نوروزي كردستان را به عنوان مقصد گردشگري خود در تعطيلات انتخاب كنند.
وي اضافه كرد: جاذبه هاي طبيعي و ارزش هاي غني فرهنگي استان و نيز مهمانوازي بي نظير مردم موجب شده مسافران زيادي از اقصي نقاط ايران اسلامي در اين ايام به كردستان سفر كنند.
وي گفت: كردستان يكي از استان هاي برتر كشور در تعطيلات نوروزي امسال در زمينه برگزاري مراسم نوروزي، جشن ها و همچنين ميزباني و پذيرايي از مهمانان و گردشگران نوروزي بوده است.
خوش اقبال به افزايش ميزان مسافران نوروزي و گردشگران ورودي به اين استان در روزهاي اخير اشاره كرد و افزود: در پايان مرحله نخست تعطيلات نوروزي (چهارم فروردين) طبق آمار ارائه شده كردستان در جمع 5 استان برتر كشور قرار گرفت.
وي يادآور شد: با مشاركت مردم و همكاري دستگاه هاي خدمات رسان، تدابير لازم براي پذيرايي از گردشگران و مهمانان نوروزي در مرحله دوم سفرها در اين استان انديشيده شده است.
معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار كردستان اظهار كرد: مردم فرهنگي كردستان با درك بالاي خود و استقبال از مسافران نوروزي به بهترين شيوه ممكن باورها و ارزش هاي غني فرهنگي استان را به نمايش گذاشتند.
به گزارش ايرنا، حسين خوش اقبال روز يكشنبه از مراكز گردشگري، اقامتي و امكانات و همچنين چادرهاي امدادي جمعيت هلال احمر، مراكز اسكان آموزش و پرورش و نمايشگاه عرضه صنايع دستي و گردشگري و پايگاه هاي پليس در شهر سنندج بازديد و از تلاش دست اندركاران ستاد تسهيلات سفر تقدير كرد.
9102