۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۳۹
کد خبر: 82871943
T T
۰ نفر
مسير گردشگري پاسارگاد و ميمند، حضور گردشگران را در خاتم 10 درصد افزايش داد

يزد- ايرنا- رييس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خاتم گفت: موقعيت اين شهرستان در مسير گردشگري پاسارگاد و ميمند و واقع شدن در مثلث گردشگري يزد، اصفهان و فارس، افزايش 10 درصدي مسافران و بويژه گردشگران خارجي را به دنبال داشته است.

محمد يزداني روز دوشنبه در گفتگو با ايرنا افزود: البته جهاني شدن شهر يزد نيز از عوامل اصلي حضور بيشتر مسافران در اين شهرستان در مقايسه با سال گذشته است.
وي با اشاره به وجود كمپ هاي عشايري در مناطق كرخنگان و كندر ولي عصر و وجود اقامتگاههاي بوم گردي در هرات و مروست گفت: تا روز ششم فروردين ماه بيش از 6 هزار نفر در كمپ‌هاي نوروزي خاتم به صورت موقت اقامت داشته اند.
به گفته وي امسال با همكاري آموزش و پرورش فضاهاي خوبي جهت اسكان مسافران مهيا شد .
وي در ادامه ضمن بيان اينكه بازديد گردشگران از اين شهرستان تا روز ششم نوروز 97 نسب به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزايش داشت افزود: از اول نوروز تاكنون بيش از 16 هزار نفر گردشگر از جاذبه هاي شهرستان خاتم بازديد كردند.
وي يادآور شد: اين تعداد گردشگر داخلي و خارجي از آثار، جاذبه‌هاي تاريخي، مناطق جنگلي و ديگر ديدني هاي اين شهرستان بازديد نمودند.
اين مسوول گفت: منطقه تفريحي سرچشمه هرات، جنگل هاي باغ شادي ، قلعه مروست و بافت هاي تاريخي دراين مدت بيشترين تعداد بازديد كننده را به خود اختصاص داده اند .
يزداني خاطر نشان كرد: امسال 2 نوروزگاه در محل شيخ عبدالله مروست و سرچشمه نهر مسيح آماده شده كه ويتريني از توانمندي ها و پتانسيل هاي بالقوه گردشگري اعم از بازي هاي بومي و محلي ، ني و آواههاي محلي ، عرصه محصولات دامي و عشايري و كشاورزي و گياهي و صنايع دستي شهرستان را در معرض ديد علاقمندان قرار داده است.
خاتم داراي 250 اثر تاريخي و فرهنگي است كه حدود 68 اثر ملموس و يك اثر معنوي ثبت ملي شده و چندين اثر ناملموس ديگر و از جمله 'نان تيري' در انتظار ثبت ملي است.
هرات مركز شهرستان خاتم در فاصله 240 كيلومتري جنوب شهر يزد واقع شده است.
7534/ 6197