۱۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۴۰
کد خبر: 82874918
T T
۰ نفر

باران آتش درجنگل های كجور را خاموش كرد

۱۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۴۰
کد خبر: 82874918
باران آتش درجنگل های كجور را خاموش كرد

نوشهر- ایرنا -مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر گفت :‌ با باران شب گذشته آتش سوزی درعرصه های جنگلی منطقه 'كهنه ده ' كجورنوشهردر غرب مازندران خاموش شد.

به گزارش ایرنا ، آتش سوزی در جنگل های كهنه ده كجور حوالی ظهر سه شنبه هفته پیش رخ داد و میزان خسارت اولیه این حادثه به عرصه های جنگلی این منطقه طبق گزارش رسمی حدود 45 هكتار اعلام شده است.
سید وجیه الله موسوی میركلایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ باران رحمت الهی كه شب گذشته در این منطقه شروع به باریدن كرد باعث خاموشی كامل آتش سوزی در جنگل های این منطقه شد.
وی ادامه داد :‌ممكن است از میان این عرصه ها دودی متصاعد شود و این ناشی از كنده های پوسیده ای است كه در جنگل ها وجود دارد ضمن آنكه عده ای از ناظران اعم از نیروهای حفاظتی و قرقبانی دراین عرصه حضور دارند.
مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر درادامه آمار منتشر شده در شبكه های اجتماعی بویژه كانال های تلگرامی در مورد سطح آتش سطح جنگل های این منطقه را غیرواقعی و براساس حدس و گمان دانست و گفت كه بزودی با استفاده از سیستم ماهواره ای و زمینی آمار دقیق و جامع از میزان سطح آتش سوزی جنگل ها ، تعداد درختان سوخته شده و نیز خسارتی كه به خاك این حادثه وارد كرده در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.
بخش تاریخی و كوهستانی كجور با برخورداری از 35 هزار هكتار عرصه جنگلی و مرتعی در فاصله حدود 75 كیلومتری نوشهر قرار دارد .
مازندران با 24 هزار كیلومترمربع وسعت حدود یك میلیون و 300 هزار هكتار اراضی جنگلی دارد كه تحت مدیریت اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و نوشهر قرار دارد.
7078 /1899
۰ نفر