۱۳ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۰۵
کد خبر: 82876118
T T
۰ نفر
حضرت زينب (س) الگوي امت اسلام در سختي ها است

بندرعباس - ايرنا - امام جمعه جاسك در جمع سوگواران اين شهر با اشاره به 15 رجب سالروز وفات حضرت زينب(س) گفت: آن حضرت الگوي جامعه در سختي ها و يك مدير نمونه در شرايط دشوار بود كه توانست با تدبيرهاي الهي عاشورا را در تاريخ زنده نگاه دارد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام محمد كاظم مناقبيان در مراسم عزاداري وفات حضرت زينب (س) در مسجد امام علي (ع) جاسك يكي از ويژگي هاي آن حضرت را عقيله بودن ايشان عنوان كرد و اظهار داشت: حضرت زينب(س) در دامان مادري ولايتمدار تربيت يافته بود و از محضر پدري بزرگوار چون حضرت علي(ع) درس گرفته و تربيت يافته مكتب اهل بيت(ع) بود.
وي افزود: فرهنگ عاشورا با حركت حضرت زينب (س) ماندگار شد و خواهد ماند لذا بايد از حضرت زينب (س) به عنوان قهرمان واقعي كربلا ياد شود.
امام جمعه جاسك خاطر نشان كرد: زينب كبري (س) در چند برهه از زمان با رهنمودهاي داهيانه مردم را هدايت مي كرد و به آن ها درس زندگي مي آموخت.
مناقبيان گفت: حضرت زينب كبري (س) بانويي است كه براي حفظ، ماندگاري و زنده ماندن واقعه عاشورا پرستاري كرد و اگر ايشان نبود بني اميه خون سيدالشهدا (ع) را پايمال مي‌كرد اما حضرت زينب(س) اجازه نداد خون شهدا پايمال شود و از اسلام، قرآن، دين پيامبر(ص) و قيام عاشورا پاسداري كرد.
7199/7408