۱۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۵۵
کد خبر: 82877409
T T
۰ نفر

167 هزار گردشگر از تالاب شادگان دیدن كردند

۱۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۵۵
کد خبر: 82877409
167 هزار گردشگر از تالاب شادگان دیدن كردند

آبادان - ایرنا - رئیس اداره میراث فرھنگی، صنایع دستی و گردشگری شادگان گفت: از 29 اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی 167 هزار و 500 گردشگر از موزه حیات وحش و جاذبه های تالاب بین المللی شادگان و روستای صراخیه دیدن كردند.

عبدالله آلبوخنفر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظھار كرد: در ایام تعطیلات نوروزی 100 قایق تفریحی به گردشگران و میهمانان نوروزی برای بازدید از جاذبه های تالاب سرویس دهی می كردند.
وی افزود:برای تامین فضای مناسب استراحت گردشگران 30 آلاچیق در تالاب شادگان و 10 آلاچیق در روستای صراخیه تهیه و نصب شد.
آلبوخنفر گفت:20 چشمه سرویس بهداشتی در داخل تالاب پنج چشمه سرویس بهداشتی در روستا برای گردشگران در نظر گرفته شد.
وی گفت: در كنار تالاب شادگان موزه حیات وحش تالاب نیز مورد بازدید میهمانان نوروزی قرار گرفت.
رئیس اداره میراث فرھنگی، صنایع دستی و گردشگری شادگان گفت:از سوم فروردین برنامه های جنگ شادی همراه با نمایش خیابانی و مسابقات بومی محله ای با حضور میهمانان و گردشگران در روستای صراخیه برگزار شد.
وی افزود: چشم انداز زیبای روستای صراخیه برای گردشگران از جذابیت خاصی برخوردار بود ضمن اینكه پوشش گیاھی تالاب، نیزارھا، بلم ھایی كه در بین خانه ھا و روستای صراخیه می چرخند و بافت سنتی این روستا نظر گردشگران را به خود جلب كرد.
تالاب بین المللی شادگان به وسعت 500 هزار ھكتار از معدود تالاب ھای كشور است كه در یونسكو به ثبت رسیده ، رودخانه جراحی بزرگترین تامین كننده آب این تالاب است و پس از آن نھر بحره كه از رودخانه كارون منشعب می شود، تالاب شادگان را تغذیه می كنند.
طغیان كارون و مدھای خلیج فارس و بارش ھای منطقه نیز در تامین آب شادگان نقش دارند.
مساحت تالاب شادگان كه در كنوانسیون رامسر به ثبت رسیده، 400 ھزار ھكتار است اما اندازه گیری سال 1383 مساحت تالاب را حدود 54 ھزار ھكتار نشان می دھد.
/ 3015/7165/6002