۱۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۷:۴۹
کد خبر: 82878456
T T
۰ نفر
پل پوش آباد اشنويه با 34 ميليارد ريال اعتبار كلنگ زني شد

مهاباد- ايرنا- طرح ساخت پل 'پوش آباد' اشنويه با 34 ميليارد ريال اعتبار امروز /پنجشنبه/ با حضور معاون سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور و جمعي از مسئولان محلي كلنگ زني شد.

به گزارش ايرنا ' حيدر مطاعي '، معاون سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور در آئين كلنگ زني اين پل كه در سيل سال گذشته آسيب ديده بود، اظهار كرد: پل جديد با يازده دهنه 10 متري احداث مي شود.
وي همچنين در خصوص وضعيت طرح هاي راهداري اشنويه، گفت: براي تكميل 15 كيلومتر باقيمانده و تعريض و بهسازي جاده اشنويه - نقده، 50 ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده و عمليات اجرايي آن به زودي آغاز مي شود.
وي در رابطه با اولويت اصلي اين سازمان بيان كرد: اولويت اصلي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور، ايمن سازي و ايجاد سطح سرويس مناسب براي مردم در راه هاست.
به گفته وي در سال هاي اخير اعتبارات عمراني با كمبود مواجه شده و سياست كلي اين سازمان بر روي روش هاي نوين، كم هزينه و زود بازده، جلوگيري از خرابي راه ها و ايمن سازي و نگهداري راه هاي موجود كشور متمركز شده است.
وي همچنين در رابطه با اصلاح نقاط حادثه خيز جاده هاي كشور گفت: حدود يكهزار و 500 نقطه حادثه خيز جهت اصلاح در سطح كشور شناسايي شده اما ترويج فرهنگ صحيح رانندگي نيز جهت كاهش تصادفات جاده اي ضروري است.
مديركل حمل و نقل و راهداري جاده هاي آذربايجان غربي نيز در اين مراسم گفت: پل پوش آباد پيش از اين به صورت 40 دهنه يك متري بنا شده بود و پس از پيگيري هاي فراوان و بعد از بازديد نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي مقرر شد تا پل جديد متناسب با حجم آب رودخانه ساخته شود.
عبدالحسين علي اكبري افزود: اين پل به صورت مشاركتي از منابع ملي و استاني به صورت 11 دهنه 10 متري ساخته مي شود.
به گزارش ايرنا پدر 'مهران توكلي'، نوجوان اشنويه اي كه بر اثر سهل انگاري خودش قرباني سيل سال گذشته شده بود نيز در مراسم كلنگ زني ساخت پل پوش آباد حضور داشت.
پل پوش آباد از اهميت بسيار زيادي در جنوب آذربايجان غربي برخوردار است و يكي از مسيرهاي ارتباطي شهرستان هاي اشنويه، پيرانشهر و سردشت به شمار مي رود؛ راه ارتباطي شهر نالوس و 25 روستاي اين منطقه نيز از روي اين پل مي گذرد.
رودخانه خروشان گادر كه اين پل از روي آن مي گذرد از كوه‌هاي غرب اشنويه سرچشمه مي گيرد و با طي مسافتي در حدود 100 كيلومتر، طول شهرستان هاي اشنويه و نقده را مي‌پيمايد و سرانجام به درياچه اروميه مي‌ريزد.
شهرستان اشنويه با بيش از 74 هزار نفر جمعيت در امتداد مرزهاي ايران با شمال عراق و در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد.
9870/3093/3072