۱۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۰۶
کد خبر: 82878843
T T
۰ نفر

امام جمعه موقت اهواز:بحران آب در خوزستان جدي است

۱۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۰۶
کد خبر: 82878843
امام جمعه موقت اهواز:بحران آب در خوزستان جدي است

اهواز - ايرنا - امام جمعه موقت اهواز با بيان اينكه بحران آب در خوزستان جدي است خواستار بازنگري و توقف طرح هاي انتقال آب از سرشاخه هاي رودخانه هاي استان به فلات مركزي ايران شد.

به گزارش ايرنا آيت الله محسن حيدري در خطبه هاي نماز جمعه اهواز در مصلي مهديه امام خميني(ره) اين شهر با اشاره به خشكسالي در بيشتر نقاط كشور و كاهش شديد ذخاير سدهاي استان افزود: با ممنوعيت كشت نيشكر و برنج در استان ، معيشت هزاران خانوار خوزستاني به خطر خواهد افتاد.
وي با بيان اينكه استان خوزستان با كمبود آب آشاميدني و كشاورزي روبرو است و چاره كم آبي استان توقف كامل طرح هاي انتقال آب است افزود: خوشبختانه مسئولان رده بالاي كشور به اين مشكل واقف و آگاه شده اند و بايد در اين راستا همه مجوزهاي زيست محيطي انتقال آب از خوزستان ابطال شود.
امام جمعه موقت اهواز با بيان اينكه هم اكنون شوري آب در شهرهاي آبادان و خرمشهر به هفت هزار ميكروموس رسيده است افزود: كمبود و شوري آب هم اكنون كه در فصل بهار قرار داريم بيشتر شهرهاي استان را تهديد مي كند.

*وحدت اقوام ايراني از سرمايه هاي ناب اجتماعي است
امام جمعه موقت اهواز با انتقاد از برخي رسانه ها كه وحدت اقوام را در كشور نشانه گرفته اند افزود: وحدت اقوام ايراني از سرمايه هاي ناب اجتماعي است.
وي گفت: هركس اين وحدت مثال زدني را در كشور كه به بركت تشيع ، انقلاب اسلامي و آموزه هاي ديني به هم بزند و تخم نفاق و اختلاف بيفشاند بي ترديد عامل دشمن است و بايد با آن مقابله شود.
نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد:تنها راه تعالي و پيشرفت كشور ، وحدت اقوام و مذاهب است و اين وحدت و يگانگي است كه براي دشمن دردناك و غيرقابل تحمل است.
آيت الله حيدري ، خوزستان را رنگين كمان اقوام در كشور توصيف كرد و گفت: اين اقوام قرن هاست در كنار هم زندگي مي كنند و هيچ مشكلي با هم نداشته اند.

*نامه مقام معظم رهبري به هنيه ، مبارزه با رژيم صهيونيستي را جان تازه اي بخشيد
امام جمعه موقت اهواز گفت:نامه اخير مقام معظم رهبري به اسماعيل هنيه رئيس دفتر سياسي جنبش حماس ، مبارزه با رژيم صهيونيستي را جان تازه اي بخشيد و مردم مبارز و مظلوم فلسطين را به آينده اي روشن اميدوار كرد.
آيت الله حيدري با انتقاد شديد از رهبران برخي كشورهاي عربي و سعودي در به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي گفت: هركس مردم فلسطين و آزادي قدس شريف را به حاشيه براند به اسلام و امت اسلامي خيانت كرده است.
وي تنها راه آزادي سرزمين فلسطين و نابودي رژيم صهيونيستي را مقاومت و مبارزه بيان كرد و افزود:فلسطين در صدر مسائل امت اسلامي است.

* حمايت از كالاي ايراني با اقتصاد مقاومتي عجين است
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به شعار امسال 'حمايت از كالاي ايراني' گفت: حمايت از كالاي ايراني با اقتصاد مقاومتي عجين است و تحقق اين شعار مساله اشتغال جوانان را حل مي كند.
آيت الله حيدري حمايت از كالاي ايراني را شاه كليد حل همه مشكلات اقتصادي كشور بيان كرد و افزود: همه ما بايد به كالاي ايراني تعصب داشته باشيم به گونه اي كه فروشندگان كالاي ايراني بفروشند و خريداران ، كالاي ايراني خريداري كنند و اين به يك فرهنگ عمومي تبديل شود.
به گزارش ايرنا گراميداشت سالروز شهادت سيدمرتضي آويني ، تسليت سالروز شهادت امام كاظم(ع) ، تسليت به خانواده هاي جانباختگان حادثه اخير آتش سوزي در اهواز ، گراميداشت سالروز شهادت شهيد شهيد آيت الله صدر و خواهرش بيت الهدي به دست رژيم بعثي عراق در 19 فروردين 1359 و سالروز اعلام قطع رابطه امريكا با ايران از ديگر محورهاي خطبه هاي نماز جمعه اهواز بود.
6065/6064