۱۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۱۱
کد خبر: 82879634
T T
۰ نفر

مشكلات كارگري هفت تپه با حضور وزير كار بررسي مي شود

۱۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۱۱
کد خبر: 82879634
مشكلات كارگري هفت تپه با حضور وزير كار بررسي مي شود

شوش - ايرنا - نماينده مردم شوش در مجلس شوراي اسلامي گفت: مسايل و مشكلات جامعه كارگري شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه در سفر وزير تعاون ، كار و رفاه اجتماعي به استان خوزستان بررسي مي شود.

سيدراضي نوري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي با اشاره به مشكلات جامعه كارگري اين شركت بيان داشت: پرداخت حقوق و مطالبات كارگران و امنيت شغلي آنان در كنار حمايت از بخش خصوصي براي توليد شكر و اجراي طرح هاي جانبي در اين شركت از جمله مواردي است كه بايد بررسي شود.
وي با اعلام آمادگي وزير تعاون ، كار و رفاه اجتماعي براي سفر به شوش به منظور بررسي مسايل و مشكلات جامعه كارگري اين شهرستان افزود:يكي از مطالبات به حق كارگران شاغل در شركت نيشكر هفت تپه تشكيل شوراي كارگري است كه بايد محقق شود.
عضو كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: در ديدار اخير با وزير كار اقدام فوري براي رفع مشكلات كارگري نيشكر هفت‌تپه در دستور كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي قرار گرفت.
نوري با بيان اينكه شهرستان شوش يك از قطب هاي كارگري استان خوزستان است كه رسيدگي به مشكلات آنان بايد مورد توجه جدي قرار گيرد افزود:با تشريح مسايل و مشكلات جامعه كارگري شوش با وزير تعاون ، كار و رفاه اجتماعي كمك به مجموعه كارگري اين شهرستان در دستور كار اين وزارتخانه قرار گرفت.
وي همچنين به سفر هياتي از وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي به سرپرستي يكي از معاونان وزير در آينده نزديك به شهرستان شوش و شركت نيشكر هفت تپه اشاره كرد و گفت: اين هيات قبل از سفر وزير گزارشي از وضعيت جامعه كارگري شوش و نيز ظرفيت هاي اين شهرستان تهيه مي كند.
نائب رئيس مجمع نمايندگان خوزستان همچنين به تلاش صورت گرفته در شركت نيشكر هفت تپه در زمينه راه اندازي صنايع جانبي ، توليد ام دي اف ، صنايع تبديلي و تكميلي نيز اشاره كرد و گفت: مديريت اين شركت در خصوص راه اندازي اين واحدها بايد جدول زمان بندي ارائه كند تا دستاوردهاي آن براي استان خوزستان و جامعه كارگري شاغل در نيشكر هفت تپه ملموس باشد.
وي همچنين بر ادامه بهره برداري و توليد در شركت نيشكر هفت تپه تاكيد كرد و گفت: ايجاد هر گونه آشوب و ناامني در اين شركت كه روند فعاليت و بهره برداري در آنرا مختل مي كند قابل قبول نبوده و نبايد اجازه داد عده اي به اين شركت كه معاش هزاران نفر به آن وابسته است آسيب بزنند.
نوري بيان داشت: مجموعه كارگران و مديريت شركت نيشكر هفت تپه بايد تلاش كنند با تعامل و همكاري ضمن تامين امنيت شغلي كاركنان ، ظرفيت توليد در اين شركت را در ساير بخش ها به ويژه در زمينه صنايع تبديلي و تكميلي بالا ببرند.
كارگران كشت و صنعت نيشكر هفت تپه در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مطالبات خود در چند ماه گذشته بارها در اين شركت دست به اعتصاب زده و توليد شكر را متوقف كردند.
كشت و صنعت هفت تپه در 15 كيلومتري شهر شوش ، قديمي ترين كارخانه توليد شكر از نيشكر در كشور است كه نيم قرن از تاسيس آن مي گذرد و طبق اصل 44 قانون اساسي اواخر سال 1394 از سوي سازمان خصوصي سازي از چرخه دولتي خارج و به بخش خصوصي واگذار شد.
اين شركت از زمان واگذاري به بخش خصوصي از اسفند ماه سال 1394 تاكنون شاهد تجمع هاي كارگري است.
تعداد نيروهاي شاغل در شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه خوزستان شامل كاركنان رسمي ، پيماني ، قراردادي و پيمانكاري تا پنجهزار نفر نيز اعلام مي شود.
6068/7280