۱۸ فروردین ۱۳۹۷، ۲۱:۰۶
کد خبر: 82879944
T T
۰ نفر

معرفی برترین های سیزدهمین مسابقات ربوكاپ آزاد ایران

۱۸ فروردین ۱۳۹۷، ۲۱:۰۶
کد خبر: 82879944
معرفی برترین های سیزدهمین مسابقات ربوكاپ آزاد ایران

تهران- ایرنا- برترین های سیزدهمین مسابقات ربوكاپ آزاد ایران در سه لیگ اصلی دانشجویی، دانش آموزی و كاربردی و 26 رقابت مختلف معرفی و تقدیر شدند‌.

به گزارش عصر شنبه خبرنگار علمی ایرنا، آیین اختتامیه و معرفی برترین های سیزدهمین رقابت های ربوكاپ آزاد ایران با حضور سردار وحید حقانیان معاون اجرایی دفتر مقام معظم رهبری، معاونان پژوهش و بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی و اساتید و شركت كنندگان برتر این حوزه در محل نمایشگاه بین المللی برگزار شد.
رئیس كمیته ملی ربوكاپ در این آیین همه شركت كنندگان را برنده دانست و گفت: مسابقات محلی برای ارتقای دانش رباتیك و هوش مصنوعی است.
مرتضی موسی خانی افزود: این دانش ها محور انقلاب چهارم صنعتی است و امیدواریم بتوانیم با توسعه و تجاری سازی دانش رباتیك در تحقق شعار امسال نقش مفیدی ایفا كنیم؛ طوری كه صنعت ما با بهره وری بالا سهم بیشتری از بازارهای جهانی كسب كند.

***برگزیده ها
الف) لیگ دانشجویی
رقابت های ربات انسان نمای بزرگسال هیچ برگزیده ای نداشت، تیم ام آر ال، از دانشگاه آزاد قزوین رتبه اول را در بخش ربات های انسان نمای نوجوان و كودك كسب كرد و تیم نااو از آلمان رتبه اول از رقابت های ربات انسان نمای استاندارد را به دست آورد.
همچنین بخش ربات های فوتبالیست سایز متوسط برگزیده ای نداشت و ربات های فوتبالیست سایز كوچك تیم های ام آر ال از دانشگاه آزاد قزوین و ای آر فورست رتبه های اول و دوم را كسب كردند.
در بخش شبیه ساز فوتبال سه بعدی تیمی از دانشگاه آستین آمریكا كه به صورت غیرحضوری در رقابت های شركت كرده بود و تیم های دانشگاه صنعتی اصفهان و تیم آپولو از چین اول تا سوم شدند.
در شبیه ساز فوتبال 2 بعدی تیم های سایروس از ایران، تیم میراكل از چین و تیم راضی اول تا سوم و در بخش شبیه ساز فوتبال 2 بعدی استارتر تیم های موعود و 2 تیم از انرژی اتمی به ترتیب رتبه های اول تا سوم را كسب كردند.
در بخش رقابت های ربات های امدادگر تیم های ام آر ال، وای آر ای ودانشگاه خواجه نصیر طوسی اول تا سوم شدند.
در بخش شبیه ساز عامل امداد نیز تیم آ او رو، ام آر ال و آپولو رتبه های او تا سوم را كسب كردند.
همچنین در بخش ربات های امدادگر مجازی تیم های اس او اس، اكو و آ او را وی آر برتر شناخته شده و در ربات های پرنده فضای باز تیم های ام آر ال و آی آر اس تی، برتر معرفی شدند.
در لیگ ربات های پرنده داخل ساختمان دو تیم ثامن و سایره اول شده و تیم دانشگاه خواجه نصیر سوم شد.
همچنین در لیگ ربات های پرنده سرعت تیم های اس آر آی اس و پرنیا اول و دوم شناخته شده و در لیگ ربات های مین یاب كنترل از راه دور تیم های رویان دانشگاه آزاد سماء و اس آر سی به ترتیب اول تا سوم شناخته شدند.
در لیگ ربات های مین یاب هوشمند اندازه كوچك تیم های وی اس كی و زد آر مثبت، اول و سوم شدند در لیگ ربات های مین یاب هوشمند متوسط تنها تیم ربو ست سوم شد در لیگ ربات های صنعتی تیم ام آر ال اول و تیم ال اكس سوم همچنین در لیگ ربات های نمایشی دانشجویی تیم های فراتوان 3، ویلچر خودران با یادگیری امین و سام اول تا سوم شناخته و تقدیر شدند.

** لیگ كاربردی
در رقابت خودروهای هوشمند در این لیگ تیم های علامه طباطبایی یك و علامه طباطبایی 3 همچنین تیم آنتی ویروس اول تا سوم در بخش طراحی خودروهای هوشمند تیم طوفان ای ام، اول در رقابت ربات های جنگنده سبك وزن تیم های سریع و باهوش تایسون و باركد به ترتیب اول تا سوم، در لیگ ربات های جنگنده سنگین وزن تیم های خشمگین ارباب رعدها و مهرآئین نیز اول تا سوم شناخته شدند.
افزون بر این در سوپر لیگ ربات های جنگنده تیم ابوریحان 7، اول شد در لیگ آتشنشان (سانچی) تیم های اندیشه پویای دو، اس تی ای ای و جی آر تی اول تا سوم در سوپر لیگ آتشنشان اندیشه پویای دو، اول و در آتشنشان پلاسكو تیم ساوه مقام اول را به خانه بردند.

** لیگ دانش آموزی
در این لیگ تیم وی سی تی مقام اول رقابت های مسابقات فوتبال وزن آزاد تیم خلیج فارس مقام دوم و تیم علامه طباطبایی مقام سوم را كسب كردند.
همچنین تیم اس لام، تیم فرزانگان و ای تی پی مقام های اول تا سوم مسابقات فوتبالیست سبك وزن مقدماتی و تیم های راسا، ماریو و نصفه جهان مقام اول تا سوم مسابقات فوتبالیست سبك وزن پیشرفته را به دست آوردند.
تیم های ایمپلی جنت، ققنو و سلام زین الدین و بوتاتر مقام اول مسابقات فوتبالیست تیم های تركیبی وزنه آزاد و تیم های ماریو، برایك، آرارات، فرزانگان و اسلام مقام اول مسابقات فوتبالیست های تیم های تركیبی سبك وزن را كسب كردند.
جایزه بهترین ارائه ترویجی به تیم اطلس رسید و جایزه بهترین روحیه كار تیمی را تیم های آر تی اف و آر ان سی به دست آورد.
همچنین تیم های خلیج فارس، ماریو، هگزاژنال، باركد، بارمن، جكال، اطلس، صدراربات، آر ام سی و دولوپر جایزه بهترین تیم فنی را به دست آوردند.
در رقابت های امدادگر بخش دانش آموزی تیم های علامه طباطبایی، شاهین سینا، اول تا سوم شده در بخش امدادگر خط پیشرفته نیز كاوش دانش، كاوش قلم و علامه طباطبایی رتبه های اول تا سوم را كسب كردند.
در رقابت های مسابقات امدادگر ماد، تیم های هلی یك، اف 6، و هگزا ژنال اول تا سوم و در رقابت های تیم های تركیبی مسابقات امدادگر خط تیم های اسلام ربات و اسلام آر ال اف اول، تیم های ای تی آر تی و وای آر ای دوم و كاوش دانش، سینا، علامه طباطبایی و ری من اول تا سوم شدند.
در لیگ امدادگر فضای مشترك تیم فراربات سینای پی وان و سینای پی فور، اول تا سوم در لیگ مسابقات امدادگر فضای مشترك پیشرفته تیم های سینا، میلان و سلام زین الدین نیز اول تا سوم شناخته شدند.
در لیگ نمایش دانش آموزی موضوع آزاد تیم های اف ام سی و آر ام سی و سماء اول تا سوم شدند تیم های اس و ام الكتریك ای سی ای و آر ام سی در لیگ مسابقات نمایش موضوع مشترك اول تا سوم معرفی و تقدیر شدند.
سیزدهمین دوره مسابقات ربوكاپ آزاد ایران 14 تا 18 فروردین در 26 لیگ برگزار و بخش های دانشجویی با 10 لیگ و 132 تیم، لیگ دانش آموزی با 193 تیم، بخش شبیه سازی با 5 لیگ و 60 تیم و بخش كاربردی با 4 لیگ و 93 تیم به همت كمیته ملی ربوكاپ ایران، دانشگاه آزاد قزوین و معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
برترین تیم ها علاوه بر دریافت مجوز شركت در مسابقات جهانی ربوكاپ امسال در مونترال كانادا (26 خرداد تا اول تیر) از مزایایی از جمله عضویت در بنیاد ملی نخبگان و حمایت های دانشگاه آزاد اسلامی برخوردار می شوند.
كمیته ملی ربوكاپ ایران به صورت رسمی در مرداد 1385 تشكیل شد. از اهداف اصلی این كمیته توسعه تحقیقات رباتیك و هوش مصنوعی در كشور بوده و اساتید دانشگاه های سراسر كشور در آن عضویت دارند.
ربوكاپ یا جام جهانی ربات‌ ها، پروژه ای بین‌المللی برای ارتقای هوش مصنوعی، رباتیك و دیگر زمینه‌ های مرتبط است. فدراسیون جهانی ربوكاپ می خواهد با طرح مسئله ‌ای استاندارد كه دامنه گستره آن تمام فناوری‌ های موجود را به مشاركت و آزمون فرا می خواند، به پرورش تحقیقات هوش مصنوعی و ربات‌ های هوشمند بپردازد. ربوكاپ بازی فوتبال را با هدف ایجاد ابتكاراتی برای مسائل اساسی اجتماعی و صنعتی به عنوان محور اصلی تحقیقات خود انتخاب كرد. هدف نهایی ربوكاپ تشكیل یك تیم كاملا هوشمند از ربات‌های انسان نما است كه در سال 2050 برابر تیم قهرمان جام جهانی فوتبال به پیروزی دست یابد.
علمی*9157*2017
۰ نفر