۲۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۶:۱۱
کد خبر: 82882740
T T
۰ نفر

«لشگری» موسیقیدان و نوازنده ویولن درگذشت

۲۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۶:۱۱
کد خبر: 82882740
«لشگری» موسیقیدان و نوازنده ویولن درگذشت

تهران- ایرنا- شمع زندگی «بزرگ لشگری» از نوازندگان پیشكسوت و آهنگسازان مطرح موسیقی صبح امروز 21 فروردین در ماه تولدش خاموش شد.

به گزارش ایرنا، لشگری موسیقیدان، نوازنده ویولن و از آهنگسازان مطرح ایرانی روز سه شنبه در سن 94 سالگی در گذشت. خانه هنرمندان ایران درگذشت این هنرمند بزرگ موسیقی را تسلیت گفت.
لشگری فروردین ماه سال 1302 در تهران متولد شد و پس از پایان تحصیلات ابتدایی بود كه به موسیقی روی آورد.
وی در سن پانزده سالگی ویولن را فرا گرفت و چندی بعد كمانچه را در محضر حسن بهاری، اصغر بهاری كه دایی و پسر خاله اش بودند شروع كرد.
لشگری نت و بخش علمی موسیقی را از ابوالحسن صبا یاد گرفت و سپس نزد حسین یاحقی، ابراهیم منصوری، مهدی خالدی، روبیك گریگوریان رفت و از محضر معلمان دیگری مثل روح اله خالقی، و ملیك آبراهیمیان استفاده سرشاری در بالا بردن هر چه بیشتر سطح دانش و آگاهی خود در موسیقی برد.
فعالیت در رادیو و همكاری با اركسترهای رضا محجوبی، ابوالحسن صبا، ابراهیم منصوری و مهدی خالدی از جمله فعالیت های هنری او بود.

** دفتر موسیقی درگذشت لشگری را تسلیت گفت
دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت لشگری؛ نوزانده پیشكسوت ویولن را تسلیت گفت.
دراین پیام آمده است: «لشگری چهره آشنای موسیقی ایرانی كه نام آوران بسیاری، مرهون توانایی ها و تجربیات گرانقدر وی در ساحت های آهنگسازی و نوازندگی به شمار می روند؛ صبح امروز دعوت حق را فروتنانه پاسخ گفت و به خلوت جاودان نغمه ها پیوست.
ضمن امیدواری به رحمت و رضوان الهی برای روح آن هنرمند ارجمند، فقدانش را به جامعه موسیقایی كشور تسلیت گفته و صبر و شكیبایی برای بازماندگان محترمش را از درگاه خداوند متعال خواستار است.»
فراهنگ ** 7561 **1055
۰ نفر