۲۳ فروردین ۱۳۹۷، ۹:۳۸
کد خبر: 82884392
T T
۰ نفر

حمایت ازكالای ایرانی فرهنگ سازی شود

۲۳ فروردین ۱۳۹۷، ۹:۳۸
کد خبر: 82884392
حمایت ازكالای ایرانی فرهنگ سازی شود

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: با توجه به نامگذاری امسال به نام حمایت از كالای ایرانی فرهنگ سازی تحقق این مهم باید از آموزش و پرورش آغاز شود.

به گزارش ایرنا، عبدالكریم گراوند روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: فرهنگ سازی حمایت از تولید كالای ایرانی در جامعه امری مهم و تاثیرگذار است كه آموزش و پرورش در این عرصه نقش مهمی دارد.
وی یادآورشد: برای تامین نیازمندی‌ دستگاههای اجرایی از جمله آموزش و پرورش نیز باید با خرید كالای ایرانی زمینه تحقق شعار سال را فراهم كرد.
استاندار بوشهر گفت: توسعه كتابخانه‌های كلاسی در مدارس روستایی باید در اولویت كار فرمانداران باشد.
گراوند افزود: فرمانداران در این راستا از ظرفیت دهیاری‌ها برای راه اندازی كتابخانه كلاسی در مدارس روستایی استفاده كنند.
وی با اشاره به بزرگداشت هفته معلم افزود: دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران با استفاده از ظرفیت دستگاههای اجرایی شهرستان در هرچه بهتر برگزار كردن برنامه‌ هفته بزرگداشت مقام معلم با آموزش و پرورش همكاری كنند.
مدیركل آموزش و پرورش استان بوشهرنیز گفت: از چهار هزار و 400 كلاس دوره ابتدایی این استان 440 كلاس معادل 10 درصد با اولویت كلاس های روستایی مجهز به كتابخانه كلاسی می شود.
ناصر كرمی افزود:باتوجه به اینكه كتابخانه های كلاسی دوره ابتدایی به ویژه مدرسه های روستایی و كم جمعیت از لحاظ داشتن كتاب های به روز فقیر هستند براساس دستورالعمل وزارتی تقویت این كتابخانه ها در دستور كار قرار گرفته است.
وی یادآورشد: در زمان حاضر40 درصد كلاس های دوره ابتدایی استان بوشهر دارای كتابخانه كلاسی هستند.
مدیركل آموزش و پرورش استان بوشهرگفت: با اجرای این طرح تلاش می شود كتابخانه‌های مدارس روستایی و مدارس كم‌جمعیت استان كه در گذشته با فقر منابع روبرو بودند با كتاب‌های مورد علاقه دانش‌آموزان تجهیز شوند.
وی برآورد هزینه كتابخانه برای هر كلاس را پنج میلیون ریال عنوان كرد و افزود: در هر كتابخانه 100 جلد كتاب به روز و مورد نیاز دانش آموزان پیش بینی شده است.
كرمی گفت: شش میلیارد و 320میلیون ریال اعتبار برای راه اندازی كتابخانه های كلاسی استان و خرید كتاب برآورد شده است.
وی گفت: تقدیر و تجلیل از فرهنگیان دارای ابتكار ویژه از جمله برنامه های هفته معلم در استان بوشهر است.
وی ادامه داد: آیین تجلیل و تقدیر از فرهنگیان استان بوشهر15 اردیبهشت برگزار می شود.
كرمی تجلیل از معلمان برتر ، دیدار با خانواده شهدا، عیادت از بیماران فرهنگی، برگزاری مسابقه كتاب‌خوانی، برگزاری مراسم روز جوان و تقدیر از آموزش‌ دهندگان سواد آموزی برتر را از جمله برنامه‌های هفته معلم عنوان كرد.
6047/6045