۲۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۰۲
کد خبر: 82885726
T T
۰ نفر

جشن بعثت پيامبر اسلام (ص) در تالش و آستارا برگزار شد

۲۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۰۲
کد خبر: 82885726
جشن بعثت پيامبر اسلام (ص) در تالش و آستارا برگزار شد

آستارا - ايرنا - سالروز بعثت پيامبر اسلام حضرت محمد (ص) با شركت گسترده مردم و مسئولان در مساجد و تكاياي شهرستان هاي تالش و آستارا گرامي داشته شد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ايرنا به مناسبت سالروز مبعث پيامبر اسلام، مساجد و تكاياي شهرستان تالش از شب گذشته شاهد برگزاري برنامه هاي مختلف فرهنگي است و علما با وعظ و سخنراني، فضائل رسول خدا را تشريح و اهميت برانگيخته شدن آن حضرت براي هدايت بشر را تبيين مي كنند.
شعرا و مداحان در تالش با قرائت سروده هايي در وصف محمد مصطفي (ص) و مولودي خواني، شور و حال خاصي به مساجد و تكايا داده اند و برگزاري برنامه ها به اين مناسبت ادامه دارد.
آئين هاي عروسي و عقدكنان به اين مناسبت برگزار مي شود و مردم با توزيع شيريني و نذورات در مساجد، عيد مبعث را به هم تبريك مي گويند.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعيت در 110 كيلومتري غرب مركز استان گيلان قرار دارد و 40 درصد جمعيت آن را اهل سنت تشكيل مي دهند.
مسجد حضرت محمد (ص) شهرستان آستارا نيز شب گذشته شاهد حضور پرشور مردم و مسئولان در جشن بعثت بود و اجراي آئين هاي مشابه ادامه دارد و شماري از اتباع مسلمان جمهوري آذربايجان نيز در اين برنامه ها شركت مي كنند.
تعداد زائران حرم امامزادگان ابراهيم و قاسم (ع) در هفت كيلومتري محور آستارا به تالش به مناسبت عيد مبعث افزايش يافته و عاشقان اهل بيت پيامبر (ص) در ديگر مساجد و حسينيه هاي آستارا با خواندن زيارت نامه و تلاوت قرآن، به ساحت آخرين فرستاده خدا اداي احترام مي كنند.
حجت الاسلام ابراهيم حاتمي سرپرست اداره تبليغات اسلامي آستارا گفت: عيد مبعث از مناسبت هايي است كه مسلمانان شيعه و سني با اتحاد در آن شركت مي كنند و شخصيت متعالي پيامبر خدا (ص) از عوامل وحدت بخش ميان مسلمانان است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي عليه غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد و 17 درصد جمعيت آن را برادران و خواهران اهل سنت تشكيل مي دهند.
7124/2007