۲۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۰۶
کد خبر: 82886377
T T
۰ نفر

برخورد با حفر چاه درمنازل گناوه ضروري است

۲۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۰۶
کد خبر: 82886377
برخورد با حفر چاه درمنازل گناوه ضروري است

گناوه-ايرنا- رئيس اداره منابع آب گناوه گفت: افزايش حفر چاه در منازل مسكوني و فروش آب آن در اين شهر به معضل تبديل شده كه برخورد با اين پديده در دستوركار اين اداره درسال جاري است.

كرامت جوكار روز يكشنبه درگفت وگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود: با بررسي هاي بعمل آمده و مستندات موجود، نياز خانه باغ ها به آب از مهم ترين عوامل افزايش حفر چاه در منازل شهروندان است كه آب آن را به خانه باغ ها مي فروشند.
وي اضافه كرد: حفر چاه در منازل، تبعات و خطرات ناگواري از جمله تلفات جاني و مالي براثر فرونشست زمين دربرخواهد داشت كه از شهروندان انتظار داريم درصورت مشاهده چنين تخلفاتي به اين اداره را اطلاع دهند.
جوكار افزود: پارسال سه مورد و امسال 2 مورد حفر چاه در منازل مسكوني شهروندان كه درحال فروش آب بودند، شناسايي و پس از شكايت، پرونده آنان در دادسرا دردست پيگيري است.
وي ادامه داد: شناسايي حفركنندگان چاه كه به عواقب ناگوار آن بي توجه هستند، سخت و دشوار است و خواستار همكاري مردم در معرفي عاملان آن هستيم.
رئيس اداره منابع آب گناوه برخورد با حفر چاه هاي غيرمجاز بويژه در بخش كشاورزي را در محدوده اين شهرستان از ديگر فعاليت هاي اين اداره عنوان كرد و گفت: از سال 90 تاكنون 70 مورد چاه غيرمجاز در سطح اين شهرستان شناسايي و متخلفان به دادسرا معرفي شدند.
وي اظهاركرد: از مجموع چاه هاي غيرمجاز شناسايي شده 40 حلقه پر و مابقي نيز در دست پيگيري است.
جوكار ادامه داد: حفاري‌هاي غيرمجاز آثار مخربي بر منابع آب‌هاي زيرزميني دارند كه علاوه بر فرونشست زمين، خشك شدن سفره‌هاي آب زيرزميني در پي دارد.
وي افزود: حفاظت از منابع آبي تنها با تلاش يك سازمان مقدور نيست و همه آحاد مردم و مسئولان بايد احساس مسئوليت و همكاري كنند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از مناطق گرمسيري و كم آب كشور است.
6164/6043**