۲۷ فروردین ۱۳۹۷، ۲۰:۵۸
کد خبر: 82888250
T T
۰ نفر

محصول يكهزار و 500 هكتار گندمزار خرمشهر خسارت ديد

۲۷ فروردین ۱۳۹۷، ۲۰:۵۸
کد خبر: 82888250
محصول يكهزار و 500 هكتار گندمزار خرمشهر
خسارت ديد

خرمشهر - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي خرمشهر گفت: تندباد و باران شديد اخير به يكهزار و 500هكتار از محصول زمين هاي كشاورزي غرب كارون در خرمشهر خسارت وارد كرد.

محمد مطوردي دوشنبه در گفت و گو با ايرنا با بيان اينكه 20 درصد سطح زير كشت گندم آماده برداشت اين شهرستان خسارت ديده افزود: از هفت هزار هكتار سطح زيركشت گندم در خرمشهر يكهزار و 500 هكتار خسارت خوابيدگي ناشي از باد شديد داشتند.
وي با اشاره به آغاز برداشت گندم، جو و كلزا در زمين هاي غرب كارون خرمشهر در هفته جاري گفت: پيش بيني مي شود 20 هزار تن گندم از زمين هاي كشاورزي غرب كارون برداشت شود.
مطرودي با بيان اينكه 45 دستگاه كمباين كار برداشت گندم در خرمشهر را به عهده دارند، افزود:در صورت مساعد بودن شرايط جوي تا اواخر ارديبهشت امسال كار برداشت گندم در خرمشهر به پايان مي رسد.
وي گفت: يك مركز خريد گندم در منطقه كفيشه كار خريد گندم و كلزاي مازاد بر نياز كشاورزان را با قيمت تضميني هر كيلوگرم گندم 13 هزار ريال و كلزا 27 هزار ريال از كشاورزان خريداري مي كند.
مطرودي با بيان اينكه تمهيدات لازم براي برداشت و خريد گندم و كلزا در مركز خريد مهيا شده، افزود:به زودي مركز خريد در كارخانه آرد خرمشهر نيز فعال مي شود.
مدير جهاد كشاورزي خرمشهر اظهاركرد: در سال زراعي گذشته 21 هزار تن گندم معمولي از كشاورزان خرمشهر به نرخ تضميني خريداري شد.
مطرودي، سطح زير كشت جو در خرمشهر را يكهزار هكتار عنوان كرد و گفت: پيش بيني مي شود از اين سطح زيركشت 2 هزار تن جو و از 500 هكتار كلزا 400 تن محصول كلزا برداشت شود.
مدير جهاد كشاورزي خرمشهر ، افزود: امسال توسعه باغات جديد بر اساس اصول فني و انتخاب ارقام محصول تجاري براي تقويت اقتصاد كشاورزي و توسعه صادرات برون مرزي پيش بيني شده و اميد است شاهد توليد محصولات پر بار در بخش كشاورزي خرمشهر باشيم.
مطرودي با بيان اينكه 90 درصد واردات دانه هاي روغني از خارج از كشور وارد مي شود ، اظهاركرد: يكي از سياست هاي وزارت جهاد كشاورزي كاهش واردات محصولات است و در شهرستان خرمشهر تلاش مي شود كه كشت دانه هاي روغني را افزايش دهيم.
شهرستان خرمشهر بيش از 40 هزار هكتار زمين قابل كشت دارد.
7100/ 6037