۳۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۰۵
کد خبر: 82891044
T T
۰ نفر
توجه به رشته رياضي براي پيشرفت كشور ضروري است

بروجرد - ايرنا - مشاور وزير آموزش و پرورش گفت: براي ايجاد تحول در جامعه و پيشرفت سياسي و اقتصادي كشور توجه به رشته رياضي ضروري است كه در اين راستا بايد دانش آموزان به سمت علم هندسه و رياضي سوق داده شوند.

به گزارش ايرنا احمد صافي روز پنجشنبه در نخستين همايش رياضي در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامي بروجرد افزود: رياضي نظم فكري مي دهد و زيربناي تمام تحولات به خصوص تحول علمي در كشور است.
وي با بيان اينكه حدود 800 هزار بازنشسته آموزش و پرورش در كشور وجود دارد، اظهار كرد: تعداد زيادي از اين بازنشستگان دبير رياضي هستند كه در حال حاضر با توجه به نياز كشور فعاليت مي كنند.
مشاور وزير آموزش و پرورش افزود: دانش آموزان با درس رياضي و برگزاري سمينارها اجتماعي مي شوند و همكاري و هماهنگي را ياد مي گيرند.
وي با بيان اينكه توجه ويژه اي به درس رياضي در سند تحول آموزش و پرورش شده است، گفت: در استخدامي امسال تعدادي دانش آموخته رشته رياضي جذب مي شوند.
وي ادامه داد: پس از پايه نهم بايد دانش آموزان را به حضور در رشته رياضي تشويق كنيم زيرا به دانش آموخته اين علم نياز داريم.
مشاور وزير آموزش وپرورش گفت: دانشمندان و دانش آموزان لرستان رتبه هاي خوبي را در رشته رياضي كسب كرده اند كه اين ظرفيت بايد مورد توجه قرارگيرد.
وي اظهار كرد: در حال حاضر يك ميليون معلم مسئوليت تعليم و تربيت 14 ميليون دانش آموز را در كشور برعهده دارند.

** علل كاهش اقبال دانش آموزان به رشته رياضي بررسي شود
معاون استاندار لرستان و فرماندار ويژه بروجرد نيز در اين همايش گفت: دانش آموزان و دانشجويان نبايد دغدغه معيشت و آينده شغلي داشته باشند.
علي كوراني فر با بيان اينكه رياضي به عمق مسائل مي رود و ميزان پيشرفت و توسعه را درهر مقوله اي ارزيابي مي كند؛ افزود: ميزان كاربرد و توجه رياضي در مديريت كشور بايد بررسي شود و اولويت اصلي آموزش و پرورش توجه به علم رياضي باشد.
وي اضافه كرد: مسئولان آموزش و پرورش بايد علل كاهش اقبال دانش آموزان را به علم رياضي بررسي و راهكارهاي علمي و عملي در اين خصوص ارائه دهند.
فرماندار ويژه بروجرد گفت: در كشور نخبگان زيادي در رشته رياضي وجود دارد كه بايد از اين ظرفيت ها به نحوه مطلوب در امور اجرايي كشور استفاده شود.
وي افزود: دانش آموز و دانشجوي رياضي و نخبگان نبايد مورد غفلت قرار گيرند.
7273/7190
۰ نفر